Hey mads.
Jeg rejste 4 uger i Nicaragua og 2 uger i Honduras i sommers og nåede rigtig meget netop pga de korte afstande mellem byerne -det varrierer meget men typisk 2-3 timer.
Jeg kan sagtens give jer mere specifikke tider hvis I skriver hvilke byer I skal igennem.. men fx tager det kun 8 timer i bus fra Tegucigalpa til Managua og prisen for at komme over grænsen er ca US$11.
I Managua kan jeg anbefale hostlet Casa Vanegas, som ligger små 50m fra Tica-bus (“busstationen”) Det er et god, venligt og meget sikkert hostel til kun 37 kr pr pers i dob.værelse inkl eget bad/toilet og tv (vildt luksus!).
Lige et sidste tip:
Hvis I gerne vil spare penge, kan det helt klart anbefales at tage trangia med.. råvarerne er ekstremt billige sammenlignet med den dyre mad på restauranterne. Sprit kan købes på apotekerne og så er det ret fantastisk med en gang spaghetti eller kartofler i ny og næ, som alternativ til ris og brune bønner, der er standard menuen i hele mellemamerika : )
Nå men egentlig spurgte I jo kun til transport..Skriv endelig hvis I har andre spørgsmål.. havde selv problemer med at få nok info hjemmefra -der er åbenbart ikke mange danskere der har været i Nica og Honduras!
God rejse!
Mvh Charlotte
charlotte_kjaergaard@yahoo.dk