Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3526028
     Kathrine K

      Hej!
      Jeg er en pige på 21 år, der fra d. 30. september, for første gang, skal alene ud og rejse.
      Turen går først til Thailand, derefter nok et smut til Laos og muligvis Burma – hvis jeg kan nå det og desuden kan få et visum.
      Herefter skal jeg i lidt over 2 måneder rejse ned langs østkysten i Australien.
      Jeg har før backpacket i Asien dog sammen med en veninde.
      Derfor modtager jeg gerne gode råd/erfaringer fra rejsende, der har været alene afsted. Desuden er det mit første besøg i Australien, og ved derfor ikke så meget om rejselivet down under endnu. Hvad skal man se? Hvordan kommer man lettest rundt? Hvad koster det? Hvordan gebærder man sig som solorejsende?
      Hvis du desuden sidder med lignende planer hører jeg også gerne fra dig.
      Mvh. Kathrine

      #3526032
       lone traveller

        Australiens østkyst er nærmest som en jernbane – du har stort set intet valg med hensyn til ruter osv, bare vælg selv hvor mange steder du vil stoppe. Det billigste og mest uflexible er, at gå ind til et af backpacker-bereauerne dernede. Et af dem hedder peterpan, og der er et andet stort også. Ved dette bereau booker du så aaalt det du vil på hele turen, hostels, ture osv. Derved får du en ordentlig rabat, fandt jeg ud af efter jeg havde rejst rundt uden rejsebereau i 14 dage. Ulempen er uflexibilitet! Gør op med dig selv hvor meget flexibiliteten er værd.

        Steder du nok kommer til at se, er self sydney, byron bay, fraser island, whitsundays, cairns, evt magnetic island. Melbourne er også et besøg værd, hvis du ikke kommer der mens der er koldt 🙂

        Du møder hele tiden folk, også når du er alene, og da alle følger de samme ruter møder du ofte de samme personer igen og igen.

        #3526033
         Daniel Madsen

          Endnu en gang følger jeg lige efter dig lone….

          Der er masser af menesker, og det er super fedt, du skal ikke være bange for at blive ensom, hvis du keder dig kan man bogstavligtalt bare gå ud på gange og sige “hello im alone and lonesome” og straks er der nogen som vil tilbyde dig at hænge ud med dem… Man skal bare huske at man selvfølgelig selv skal gøre opmærksom på at man gerne vil hænge ud…

          Jeg brugte ikke noget backpacker bureau, jeg tog bare alting som det kom, og der er tusinde vis af ting og lave… Og det billigste er også at købe de oplevelser man gerne vil på stederne… Husk dem der reklamerer langt væk jo nok bruger lidt penge på det, dvs. det kommer oven i det du skal betale.. De små lokale er gerne både sjoverer og billiger…

          Men australien er meget kommerciel, og man skal huske lige at se sig lidt for inden bare bare køber en tur hos dem med den flotteste reklame….

          Men husk lige at smutte en tur i byen i Surfers Paradis, det er australiens svar på Kos og sunny beach… Men gem sufer oplevelsen til Baron Bay, så er der lidt penge at spare der…

          Husk at tage en tur ud og rafte i cairns, det er super sjovt, og det er ikke farligt som sådan, så man skal ikke være en “dare devil” for at gøre det…

          Men det går meget nemt at rejse alene…. No worries mate… :o)

          Spørg bare hvis der er mere du vil vide.. :o)

          #3526047
           aslaugen

            Heisann! Jeg kom tilfeldigvis inn på denne siden og fikk se innleggene deres. Er 25 år gammel jente fra Norge. Skal ut å reise i sept/okt. Slenger meg gjerne med katrine, hvis det skulle passe seg sånn. Jeg har iallfall veldig lyst på reisefølge, man føler seg gjerne litt tryggere da..:) Hadde i utgangspunktet tenkt meg til Australia, men thailand og burma høres også spennende ut!! kontakt meg gjerne på mail: aslaugen@gmail.com
            ciao!

            #3526563
             Anne

              Hej Kathrine.
              Jeg har en billet fra Bangkok til Sydney den 2.januar, og min plan er at være i sydney en uges tid, derefter rejse langs østkysten, måske op forbi brisbane? Men skal ende i Melbourne, hvor jeg har planlagt at skulle arbejde nogle måneder. Kunne være super hyggeligt at have en at rejse med lidt af vejen, så skriv, hvis du tilfældigvis skulle være i nærheden på det tidspunkt og mangler en at rejse med:)
              Er 21, K. Email: hodelolly@hotmail.com

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account