This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Jeg er en 18-årig pige som går og lurer lidt på at tage til Australien til august/september på en working holiday. Planen var egentlig at tage afsted alene med f.eks. Alott, men jeg ved ikke om det er for usikkert at rejse alene, eller om man møder så mange på vejen, at det ikke er noget problem. Det virker typisk at være en gruppe som tager afsted, men er der nogen, som har erfaringer med at rejse alene? (evt. piger?) Eller skal man ud og finde sig nogen at rejse med?

Mvh
    Mathilde

Anonym Kian

Hej Mathilde…

Jeg regner også med at rejse til Australien engang til sommer for at arbejde, men samtidig også nyde det. Jeg har ikke rigtig fundet ud af noget, så jeg ville lige høre om du ved hvor du skal bo eller måske arbejde, for jeg ved ikke rigtig hvor man skal søge henne…

Vh Kian… .—> kian_moeller@hotmail.com

Anonym Josefine

Hej Mathilde

Der er i princippet intet i vejen for at du kan få en god ferie ved at rejse alene.

Du vil møde mange andre rejsende som du kan snakke med på turen og vil sikkert finde nye venner fra forskellige lande.

MEN

Men det er ikke alle der kan klare det. Specielt hvis du ikke har prøvet at rejse før kan det være hårdt.

Du kan søge efter en rejsekammerat her på Backpacker Planet. I kan mødes inden rejsen og snakke om forskellige ting.

Som pige er Australien ikke anderledes end Danmark – Man skal tage sine forholdsregler, men ikke være unaturligt bange..

Anonym Eva

du kan sagtens rejse alene rundt i Australien. Hvis du selv er indstillet på det vil du møde mange hyggelige mennesker fra mange lande, men du kan også “nøjes” med dit eget selskab hvis du kan holde dig selv ud.
    jeg har selv rejst rundt i Australien som alenepige uden problemer

Anonym skall

Hejsa
    At rejse alene vil jeg bestemt sige er en fordel. Jeg har rejst alene de sidste 4 maaneder og har nydt hvert et minut. For sagen er den du er aldrig alene der er altid nye venner at snakke med.
    Du har kun dig selv at diskuterre med om hvor du vil hen imorgen og du kan nemmere tage en implusiv beslutning. Men er du typen der godt kan lide alt er planlagt ville jeg maaske forsoege at finde en at rejse med.
    Har du andre spoergsmaal saa send endelig en mail til mig skallszy@gmail.com

Anonym Gitza

Hej..
    Det er ikke noget problem at rejse rundt i Australien alene som pige. Lige meget hvor du kommer hen vil du møde mange andre der ligesom dig rejser alene og leder efter folk at rejse med, Australien er fyldt med backpackers.
    Hvis du bor på vandrehjem til at starte med, så tag et kig på opslagstavlerne der gerne hænger ved indgangen, der er massser af sedler fra folk der leder efter andre til at rejse med.
    Selv har jeg boet i Australien 2 år, arbejdet, rejst rundt og gået i skole, så hvis du har nogen spørgsmål så skriv til Regitzehede@hotmail.com

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account