This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym AnneP

Hej!

Til sommer skal jeg backpacke en måned fra Cairns til Brisbane i Australien med min kæreste. I det tilfælde tænkte jeg på at leje en bil og sove i telt forskellige steder. Men, er der nogen der ved hvor gammel man skal være for at leje bil, og, om der er allemandsret i Austalien, må man f.eks. overnatte på strande osv. langs kysten?
    Ellers er der vel campingpladser man kan benytte, men er der nogen der kender et prisleje for dem?

Håber på alle slags svar!

Tak…

Anonym thomas

Jeg har lige kørt fra Sydney til Brisbane. Der er campingpladsen hele vejen op på den strækning og prisniveauet er omkring 10-15 australske dollars pr. person pr. nat. Jeg har ikke set folk, som bare slår et telt op på stranden, så skal man vist leje et mobilehome.

Leje af bil? Skal vi ikke gætte på 18 år. Husk at man skal have en 4×4, hvis man vil besøge bestemte steder, f.eks. Frazer Island.

Anonym tln

Man skal være mindst 21 for at leje bil i Australien.

Anonym Anonym

jeg ved at i New Zealand skal man være 21 år og havde haft kørekort i 3 år, mener jeg det var… men det kommer jo and på hvor man lejer… går ud fra det er omkring det sammen i AU.

Anonym Anonym

jeg ved at i New Zealand skal man være 21 år og havde haft kørekort i 3 år, mener jeg det var… men det kommer jo and på hvor man lejer… går ud fra det er omkring det sammen i AU.

Anonym Anonym

Anonym hannah jensen

Jeg er lige hjemvendt fra australien og kørte fra sidney op langs østkysten videre op til darwin i en lejet campervan og var derfor også afhænig af overnatnings muligheder iform af caravan parks( campingpladser).

Man skal være 21 og have haft kørekort i 3 år for at leje.. en anden god ide er at få lavet det danske kørekort om til internationalt, da dette er et lovkrav. men dog ikke altid noget de følger, men så er ihværtifald forberredt.

Med hensyn til overnatnings muligheder så er der utallige af caravan perker, nogle meget dyre og andre lidt billigere.. dog skal i regne med omkring 150 kr pr. overnatning ca.

Med venlig hilsen hannah
    Hvis i ønsker mere info så kan i kontakte mig på mail.
    hannahkatrine_j@hotmail.com
    Er desuden også ansat som rejsekonsulent hos kilroy.

Anonym stine

Hej
    Jeg skal også leje bil i Australien om cirka to måneder og jeg synes det er rimelig svært at finde nogen der vil leje bil til unge under 21. Men hvis du er under 21 kan du prøve at gå ind på http://www.travellers-autobarn.com, der regner jeg ihvertfald med at leje bil. Lonelyplanet har dem også øverst på deres liste over steder at leje bil, så tror man kan regne med dem.

Anonym maibrit

Tjek Travellersautobarn….
    Vi har lejet en stationvagon til 2 personer, passagersæderne bagi er omdannet til madrasser + opbevaring af et telt, bord/stole/køleboks mm. Vi glæder os til at kombinere telt/sove i bil og hostels til sep/okt 2008 jubii!

Anonym Kristin

Jeg selv og nogle veninde overvejer at køre turen fra Sydney til Cains, heri juli og august, men er der nogle som ved hvordan vejret er i Australien ved Sidney og Cains i disse måneder?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account