This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Peter Vejrum Terp

Hejsa

Jeg har selv rejst med begge dele, jeg vil sige at det hovedsaglig drejer sig om at være tryk ved det kamera man har med. Nu ved jeg ikke hvilket kamera du har nu, om det er et spejlrefleks etc. men jeg vil sige hvis du køber et digitalkamera der ligger i samme niveau som dit almindelige kamera, så tror jeg ikke du bliver skuffet. Jeg selv er gået fra et godt almindeligt kamera til et godt digitalt kamera, og har været glad for skiftet.

Almindeligt kamera – Ulemper
    – Du er afhængig af film
    – Du skal give penge for at få fremkaldt billederne

Almindeligt kamera – Fordele
    – Har du et spejlrefleks kamera så tager det typisk meget gode billeder. Det kan være dyrt at skifte til tilsvarende i digitalkamera
    – Du kender det kamera du har nu.

Digital kamera – Ulemper
    – Du er afhængig af flashram eller andet medie at gemme på.
    – Det holder sikkert ikke nær så godt på strømmen som dit gamle.
    – Du kender ikke det nye kamera så godt som det gamle

Digital kamera – Fordele
    – Du har billederne med det samme, og du behøves ikke fremkalde andet end dem du har lyst til
    – Du kan sende billederne hjem direkte på email
    – Problemet med at konstant være afhængig af film løses nemt ved at sørge for at have nok Flashram med til kameraet (køb 512 MB eller mere, det er en god investering)
    – Med de fleste digitale kameraer kan man tage små film, hvilket kan være ganske sjovt at have med hjem.

Jeg er er ikke ekspert og snakker kun ud fra egen erfaring, men vil sige at det er en god ide at skifte. Men køb det i god tid så du når at få lidt erfaring med kameraet og snak med en fotohandler om strømforbrug etc. man kan sagtens få kameraer i digital version som holder godt på strømmen. Jeg har selv været meget glad for skiftet, det giver mange nye muligheder.

Jeg håber du kan bruge svaret til noget :O)

MVH
    Peter

Anonym Maja85

Hej,
    Jeg har et rimeligt godt kamera med zoom, men er i tvivl om jeg måske skulle investere i et digital kamera til min tur til australien/new zealand (ialt 3 måneder)

Hvad siger I? (fordele?/Ulemper?)

MVH Maja

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account