This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Pernille83

Hej
    Vi er to piger, der drager 5 uger til Brasilien i juli og august. Så ville vi høre, om der er nogen, der kan fortælle hvilket fodtøj, der anbefales til en tur i amazonas. Vi flyver til Manaus, og regner med at finde en tur ud i amazonas. Og hvordan med myggenet? er det noget man skal have i hele Brasilien eller kun i amazonas? Håber nogen af jer kan hjælpe.

MVH Pernille

Anonym susanne2690

Altså jeg har lige været i Amazonas i Peru og lige nu er der meget fugtigt i Amazonas men når i kommer afsted er der måske mere tørt, men stadig er det eneste fodtøj man kan bruge gummistøvler. Men det selskab som vi tog på jungle tur med havde gummistøvler vi kunne låne for de skulle gå helt op til knæerne!
    Angående myggenet så har turarrangørerne også det så det har vi aldrig skulle have brug for, hverken i junglen eller i Ecuardor hvor der er mange myg og kryb. Men ellers så skal i købe det i Brasilien for der er de sprayet med DEET hvilket er ulovligt i DK fordi det er så kraftigt.
    Men lige et ekstra råd, køb myggespray hjemmefra for selvom vores myggesprays ikke er så kraftige så virker de bedre da myggene er recidense overfor de produkter de har i Amazonasområderne.
    Men rigtig meget held og lykke med jeres tur, nyd det!

Anonym Rasmus Nielsen

Hejsa…

Jeg ville foreslå nogle gode læderstøvler, uden goretex, da goretex ikke rigtigt tørrer hvis det først bliver rigtigt vådt, slet ikke i så fugtigt et klima. Det ville også være fint hvis i kan finde nogle støvler som har udtømningskanaler, dvs. huller lige over sålen, så man tømmer dem for vand hver gang man tager et skridt. Det er at foretrække at bruge støvler, selvom det er varmt for fødderne. Men hellere safe than sorry. Der er en masse kryb i regnskoven, og en del af det er giftigt, og derfor er det vigtigt at beskytte fødder. Jeg kan også anbefale at bruge nogle gators, men det er måske knapt så vigtigt.
    Jeg ville foreslå myggenet til alle områder hvor der er forholdsvist fugtigt, da der helt sikkert også vil være en masse myg og andre insekter der bider, stikker el. andet.
    Men det lyder som en kanon tur i skal på, og jeg ønsker jer alt det bedste, og god rejse.!

mvh
    Rasmus

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account