This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Nina

Hej Pernille,
    Jeg så kun farlige dyr i zoologisk have, så de skal ik stoppe dig fra at tage derned.
    Jeg var kun i Australien i 1 måned, den brugte jeg ned ad kysten fra Cairns til Sydney, så tror helt sikkert ikke to måneder er for længe. Det er jo et kæmpe land.
    Min veninde og jeg lejede en Wicked Camper, det var super, kan klart anbefales at køre selv og være fri. Dem kan man godt leje som 19-årig, tror bare forsikringspriserne er lidt højere end hvis man er over 21.
    Håber du kan bruge det:)
    Hilsen Nina

comeawaywithme

Det kommer meget an på hvor du er i Australien om der er kryb. På Østkysten ser du ikke rigtig nogle. Det er mere ude i Outbacken. Så det kommer jo an på hvor du skal hen. Det er nu ikke fordi det er noget jeg synes du skal bekymre dig om lige meget hvad. De er jo ikke alle vejne.

Jeg rejste selv rundt i to måneder i Australien og kunne sagtens have brugt længere tid der. Det er rigtig nok et meget stort land og der er store afstande, så man komme hurtigt til at bruge en del tidpå transport. Jeg synes at to måneder er et absolut minimum, hvis du skal nå at se bare lidt mere end det allermest turistede.

Anonym At-rejse-er-at-leve

Heej i fantastiske rejselystne mennesker!

Jeg bliver bare NØD til at spørge.. Ligger man meget mærke til de farlige dyr i Australien? Har hørt at man skal være meget, meget opmærksom på dem? Fx deres edderkopper m.m

Og et andet spørgsmål – Er 2 mdr for meget tid at bruge i Australien? Og kan man leje bil dernede hvis man kun er 19?

Håber på lidt svar 🙂

Mvh. Pernille

Anonym Anonym

To måneder er er fint, man kan altid nå mere, men du kan nå at se rigtig meget på to måneder og det føles ikke spor for lang tid!… Jeg bliver nød til at sige at jeg så en hel del kryb mest slanger, men det var helt sikkert fordi jeg var så fokuseret på det, så mit råd er at ” glemme” dem så ser du dem sikkert ikke, men Au er et vildt fedt land at rejse i god tur..

Anonym Mathias90

Det kommer an på hvilke årstid du skal afsted i. om vinteren går de fleste af krypdyrene i hi, som slanger og edderkopper. men om sommeren kommer du nok til at se til dem.

slapdaaf

Jeg rejste rundt i Australien i 6 mdr fra Cairns til Melbourne fra aug-feb og må indrømme at jeg kun så én slange som befandt sig på frasier Island og som snoede så panikslagende væk og derudover oplevede jeg kun 3 store edderkopper og en lille en. Er selv panikslangede for edderkopper, men jeg mener absolut ikke at det er noget du skal bekymre dig om =0)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account