Dette emne indeholder 12 svar, har 2 stemmer og blev senest opdateret af  Baruch Kaban 3 uger, 4 dage siden.

• Forfatter
    Anonym Sigh

Hej Backpackers.

Min kammerat og jeg tager d. 5 april til USA i fire måneder. Dette betyder, at vi skal ansøge om turistvisum. Er der nogle der ved om man SKAL til personlig samtale på den amerikanske ambassade i København, eller det kun er dem der søger specielle visums der skal det?

Håber i kan hjælpe.

Mvh. Kristian

Anonym apa

Hejsa

Jep der er desvaerre ingen vej udenom, den slags visum kraever hele mollen 🙂
    Naar du skal til samtalen, saa skal du bare kunne overbevise dem om at du ikke er terorist og om at du ikke har til hensigt at bliver der samt at du kan klare dig okonomisk under opholdet.

Mvh
    Anders

Anonym Sigh

Okay, så må vi vel gå denne vej. Men jeg har lige et spørgsmål mere. Er der nogle der ved om USA og Canada er under samme visumregler. Hvilket vil sige, at hvis vi er i USA i under 89 dage (hvilket er det lovlige uden visum) og vi så rejser til Canada den sidste måned, skal vi så alligevel ansøge om visum, eller har hvert land hver sine visumregler?

Anonym Nikolai Nordentoft

Hey
    Min ven og jeg tager 3 en halv måned fra den 8 april, og skal igennem det samme som jer. Vi tænkte os på den løsning, men det er umuligt. Men skal i så fald forlade det nordamerikanske kontinent indenfor de 90 dage. Hvilket vil sige du skal til venezuela. Og det er sgu alligevel langt at tage for at spare de 750 kr, og undgå en samtale, som hende fra ambassaden jeg snakkede med, sagde er rimelig ligetil og nemt at “bestå”.

God tur! Det blir for NICE!

Anonym Nikolai Nordentoft

Hey
    Min ven og jeg tager 3 en halv måned fra den 8 april, og skal igennem det samme som jer. Vi tænkte os på den løsning, men det er umuligt. Men skal i så fald forlade det nordamerikanske kontinent indenfor de 90 dage. Hvilket vil sige du skal til venezuela. Og det er sgu alligevel langt at tage for at spare de 750 kr, og undgå en samtale, som hende fra ambassaden jeg snakkede med, sagde er rimelig ligetil og nemt at “bestå”.

God tur! Det blir for NICE!

Anonym kristian

okay det må vi gøre så. Har du så fået dit visum, og i så fald hvor lang tid har det så taget?

Anonym Lene VJ

Hej apa..

Da du var på ambassaden, hvordan beviste du da, at du ikke havde til hensigt at blive der. Jeg har nemlig ikke pt noget arbejde, studie eller anden form for forpligtelse at komme hjem til. Men selvfølgelig har jeg ikke tænkt mig at blive der længere tid end planlagt. Er det nok bare at give dem mit ord, eller skal de have noget på skrift, i såfald skal jeg vil opfinde en eller anden form for forpligtelse…

Anonym apa

Hejsa Lene

I mit tilfaelde var der tale om min davaerende kaereste som er estonisk statsborger men boede hos mig i Danmark. Detfor var det lidt mere kompliceret.
    Men som dansk statsborger tror jeg ikke du skal vaere nervos, du har jo din familie og venner som holdepunkt til Danmark. Men husk at hvis du bare skal bare skal derover som turist i mindre end 90 dage behover du ikke at soge visum, men blot registere dig elektronisk.. du kan laese mere om reglerne derfor paa den amerikanske ambassade i kobenhavn. http://denmark.usembassy.gov/non-immigrant_visas.html

hilsen
    Apa

Anonym Majita

Jeg fik afslag på min visum ansøgning i går. Har planlagt at rejse i usa fra 1 okt i 4 måneder. Men fordi min ansættelseskontrakt i DK ophører 1. Oktober (ellers ku jeg jo lissom ikke rejse), så mener de ikke jeg har nok tilknytning til Danmark!!!!! jeg er født og opvokset her og det er hele min familie tilbage til Erik den Rødes tid. Jeg var i dybt chock.
    Så nu skal jeg sende flere beviser på at jeg har tænkt mig at vende tilbage til DK.
    Så jeg vil anbefale at man også medbringer dokumenter på at man ejer en bolig, eller hvad som helst der beviser at du er tilknyttet DK.
    At jeg havde 100.000,- i kredit på mit visa, hjalp heller ingenting.

Anonym Mother Nature

Skulle have været til USA på kun 2 ugers ferie. Da jeg har en kronisk sygdom, blev jeg ikke godkendt via den nye ESTA ansøgning og blev henvist til at søge visum trods det kun var 2 ugers ferie.
    Til samtalen på den Amerikanske ambassade, hvor jeg har mine udfyldte formulare og alt der kan påvise min finansielle økonomi er mere end stærk nok.
    Så fik jeg afslag pga. jeg har gået arbejdsløs i 2mdr, trods jeg havde dokumentation og underskrift med på papir fra min A-kasse at jeg får den højeste A kasse sats og at jeg er gokendt som dagpengeberettiget, derudover har jeg også fremvidst en kopi af mit feriekort på knap 30.000kr som en ekstra ordinær sikring til min kun 2 ugers planlagte ferie i USA.
    Fik afslag på ambassaden, grundet var at jeg ikke har et HØJT økonomisk fast indkomst fra en fast fuldtidstilling her i DK. og at jeg har gået arbejdsløs for første gang i mit liv i 2mdr.
    De forlangte jeg havde et MEGET stærk økonomisk fast arbejde gennem længere tid og stadig var ansat der dags dato og også havede arbejde efter min ferie når jeg kom hjem til DK.
    Er dansk statsborger, født og opvokset og boet i Kbh og området hele mit liv. Haft et af de bedste udbetalte jobs man kan få herhjemme, men trods 2 måneders arbejdsløs og på A-kasse/dagpenge BERETTIGET højeste sats, så fik jeg alligevellet afslag med Visum til USA.

Og ja hvis du har et Hus eller Ejerlejlighed i dit navn som du kan bevise har en høj nok værdi, så er Ambassaden også interreseret i det hvis det er du ikke har arbejde.

Penge er nok det sidste jeg mangler, men det var deres konklusion at hvis du ikke har arbejde i danmark som dansk statsborger, så kunne jeg ikke komme på ferie i USA i de 2 uger.

Anonym bob rose

I aam hoping to visit my son who lives i Enfield NY

Anonym Charlotte

Mit største ønske er at komme til at bo i USA, det har jeg villet siden jeg var 4 år gammel.

Mit spørgsmål er så nu: Skal jeg søge om greencard i DANMARK på ambassaden, eller skal jeg bare have et arbejde derovre som kan dokumenteres fra arbejdsgiver inden jeg flytter derover?

2. Skal jeg i stedet Starte med at søge turist visum samt
    arbejdstilladelse for at være derovre i 6 mdr, og så tage til DK igen inden jeg rejser tilbage?

3. Gør det hele nogen forskel om man har familie derovre, jeg mener bliver det så lettere at få greencard?

4. Hvor meget skal jeg have stående på konto og kan jeg søge arbejde samtidig ?

Baruch Kaban 
    Deltager

Jeg rejser til USA med min familie til Disney World og spekulerer på, om nogen har brugt dette websted før? https://www.esta.dk
    Jeg modtog mine ESTA’er, men det ser ud til at være et privat firma.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account