This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Engis

Hi

Er der nogen der har nogen erfaring med arbejde i Melbourne eller som selv befinder sig i Oz lige nu.
    Vil jeg meget gerne hore fra dig.

Er selv paa vej til Melbourne for at finde arbejde

takker for hjalpen

Anonym Anonym

Hej…

Jeg arbejde i Melbourne for AIDS TRUST OF AUSTRALIA hvor jeg stod på gaden og samlede penge ind for dem! Man tjener ikke kassen ved at arbejde der, men det betalte da vores husleje + lidt ekstra. Man får ti dollars i timen som udgangspunkt og så en procent del af det man indsamler… Til gengæld er det super fleksibelt for man bestemmer stort set selv hvornår man vil arbejde og hvor lang tid. Det er jo skønt hvis man gerne vil ud og se nogle ting imens man er der. Arbejdede også et par dage for en virksomhed hvor vi skulle gå fra dør til dør og få folk til at blive sponser for et barn i et u-land. Der er jo arbejdsformidlinger på de fleste hostels som jo altid er værd at prøve, men efter min erfaring er det mere effektivt at gå ud på egen hånd og kigge i diverse aviser/blade.

Håber det hjalp lidt

Anonym Lotte

Hej

Jeg arbejdede for 3 år siden i Melbourne som en slags hjemmehjælper/handicaphjælper. Det kan helt klart anbefales, da man tjerner noget mere end ved de “normale” backpakerjobs. Jeg tjente omkring 15 dollers i timen som ny og ufaglært. Det bedste er hvis du har arbejdet inden for den verden herhjemme og kan få en udtalelse du kan tage med (den skal selvfølgelig oversættes til engelsk) Derudover skal du kunne vise en ren staffeattest fra DK. Jeg fik min faxet ned af politiet.
    Derudover går nogen af firmaerne op i om man har været igennem et førstehjælps kursus.
    Endelig kan det være en fordel at have en bil man kører rundt mellem de forskellige klienter, men det er ikke en nødvendighed.
    Healtcare systemet fungerer anderledes i aus end i DK. Jeg arbejdede for et Home Care selskab hvor arbejdet bestod i at sove hos hovedsagligt hos gamle ikke vil på plejehjem eller har valgt at dø hjemme. De betaler selv for det. Jeg mødte ind først på aftenen og hjalp dem i seng og var der så indtil næste morgen hvor jeg hjalp dem op. Jeg sov i et værelse tæt på dem og havde de brug for hjælp om natten havde de en klokke de ringede med. Det var nemmest som ny at få nattevagterne…men det er også dem der giver mest.
    Jeg arbejdede også for et andet home care selskab hvor jeg tog ud til folk med slcerose. Det fungerede nærmeste som hvis du er handicaphjælper i DK.

Du kan finde annoncerne for ledige homecare stillinger og homecareselskaberne i lokalaviserne og på nettet. De forskellige sygdomme har deres egne foreninger ligesom i DK. Tit er det dem der ansætter HomeCare hjælpere til deres medlemmer. Der findes derfor en del forskellige homecare selskaber.
    Mvh
    Lotte

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account