This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym PANDA

Hej !

Jeg vil lige høre om der er nogle som ved om det er forholdsvist nem at finde arbejde i New Zealand eller Australien, overvejer at tage derned i sommerferien og arbejde, også rejse videre rundt i verden. For hvis det er umuligt at finde noget arbejde med det samme når man er dernede, kunne det måske være smart at søge hjemmefra?
    Kan det bedst betale sig at arbejde i New Zealand eller Australien?

håber der er nogle som har erfaring..

Anonym ssy

Hej!
    Jeg har kun erfaring med Australien, men skriver alligevel.
    Du skriver ikke hvilket arbejde du kunne tænke dig?
    Som det første har du har brug for et Working Holiday Visa for at kunne arbejde i Australien (så kan du arbejde der i et år):)
    Hvis du leder efter arbejde i en “storby” som tjener, bartender, opvasker eller lignende er det forholdsvis let, HVIS du allerede har erfaring hjemmefra – OG hvis det ikke er højsæson (Sommer osv.). Som tjener, bartender, opvasker svinger lønnen, men ligger oftest på 10-17 dollars i timen.
    Hvis du kunne tænke dig a arbejde på en gård, plukke frugt osv. er du næsten garanteret et arbejde. MEN, selvfølgelig er der et men, det kommer også an på hvordan ”høsten” har været. Jeg har oplevet at opholde mig på et “working hostel” som fandt arbejde for mig på de nærliggende gårde – men der var på et tidspunkt en venteliste på over 3 uger! På grund af dårlig sæson.
    Jeg vil råde dig til at gå efter et arbejde som frugtplukker i WA – her bliver du de fleste steder betalt pr. time(Ca. 19-20 australske dollars) og ikke pr. kasse du for fyldt. Jeg har selv prøvet at blive betalt for hvad jeg fik udrettet i VIC. Her tjente jeg 14 dollars for ni timers hårdt arbejde… ikke særlig sjovt…
    Håber du kan bruge noget af det. Ellers så spørg bare igen 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account