Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3536544
     Winnie_S

      Hej
      Min kæreste overvejer, at søge job i ca. 3 måneder i Canada.. Han er udlært tømrer, og vil derfor gerne ud og prøve sig selv lidt af og få nogle gode erfaringer med til sit erhvervsliv.
      Han påtænker sig at rejse omkring midt/slut februar
      Er der nogen der har erfaring med jobs i Canada? Er det nemt at få arbejdsvisum i Canada? (Han har sendt en ansøgelses blanket til det canadiske ambassade i London)
      Hvis der er nogen der kender nogen, som har brug for en dygtig tømrer, må I meget gerne skrive.
      Tak for hjælpen :o)

      #3536547
       Martin

        Ved ikke lige noget om toemrer delen, men jeg bor og arbejder selv i Vancouver..

        Her er det rimelig nemt at faa job, hvis han har masser af gaa paa mod og er opsoegende.. Du skal dog vaere opmaerksom paa, at loennen herovre ikke er prangende..

        Visum er nemt at faa, har ikke hoert om nogen som bliver afvist..

        Hvis han kun har planer om at blive her 3 maaneder kan det maaske godt vaere svaert at faa job.. Sammentidig er vejret herovre ikke skide godt i den periode han kommer, saa det kan godt vaere begraenset hvor mange toemre job der er at faa!!

        Hvis du har andre spoergsmaal, vil jeg gerne vaere behjaelpelig saa godt som jeg nu kan..

        Han kan i oevrigt lige kigge lidt paa http://vancouver.en.craigslist.ca/
        Her er rigtig mange job opslag.

        #3539145
         Peter Jensen

          Hej,

          Jeg bor og arbejder i Vancouver som lærer. Jeg fik en advokat til at ordne mit arbejds visum da det er en længere om kompliceret process når man gør det selv. Jeg brugte en advokat firma i Vancouver som Sodagar Nielsen hvor de også taler dansk. Jeg kan varmt anbefale hende. Hendes hun hedder Maryam email er info@snlaw.ca og hjemmesiden er http://www.snlaw.ca
          Held og lykke med det hele. Du vil ikke fortryde at flytte til Canada.
          Hilsen
          Peter

          #3698150
           Christina

            Hvordan kontakter man den der har skrevet kommentaren? Den skulle have været koblet op til et facebook link. Ville gerne i kontakt med Peter Jensen.

            Personligt, så vil jeg sige, at jeg har en baggrund som Psykolog (Cand.psych. Fra Kbh. Uni.) – og jeg havde en stor drøm om at få job i Canada. Men, men men….det var desværre helt umuligt, og total spild af tid og penge at tage til Vancouver BC for at forsøge at finde job. Jeg lejede en lejlighed i næsten 2 mdr i downtown Vancouver BC, og skrev et hav af ansøgninger – og oplyste dem at jeg var i byen. Jeg endte med at blive ringet op af adskillige arb.givere, men ingen af dem “turde” at tage skridtet videre, og bare OVERVEJE at ansætte mig, da jeg ikke havde et work persmit i hånden. Lige meget hjalp det, at jeg oplyste dem om at jeg havde et samarbejde med Mariam Sodagar (en sød, venlig advokat i BC) – og at jeg ville betale ALLE udgifter ifm. ansættelsen og udgifterne til advokaten og processen med work persmit, mv. Der var desværre INGEN som ville ansætte mig, og jeg måtte smide en masse penge ud på dobbelt husleje, flybilletter, rejseforsiking, osv, osv. Det var slet ikke umagen værd.

            Jeg tror muligvis at der er nogen som kan have held med at få jobs i Canada, men det er ikke dem som er uddannet indenfor mit område, som psykologer. Der er jobs at få – men ikke uden et work permit i hånden. Der er ingen arb.givere som kan overskue processen med at ansætte en udlænding uden disse ting ordnet, FØR de ansætter een.

            Men held og lykke til dem, som der er mere rift efter i Canada – såsom kokke, tømrere, slagtere, håndværkere, etc. I er heldige at I kan finde bureauer og arb.givere som tør tage chancen med at ansætte Jer!

            Husk i øvrigt at der er en liste/ fortegnelse over dem som der pt er brug for i Canada. Den kan findes på den canadiske regerings hjemmeside.

            #3698151
             Christina

              Glemte lige at nævne, at jeg ved fra min omgangskreds, at der er et ret stort “afsætnings-marked” for psykologer, som gerne vil arbejde i udlandet. Der burde være nogen, som turde starte et vikar-bureau, som tager sig af alt papir-arbejdet, og skaffer folk et vikariat i fx Canada. Ligesom der findes bureauer som skaffer læger og sygeplejersker arbejde i udlandet, og ordner alt papir-arbejdet. Hvis nogen har mod på det, så tror jeg psykologer er villige til at betale for at få lov at arbejde i bl.a. Canada – men også i andre lande. Desværre er det som om ingen, som har fået øje på dette marked. Det er meget overset. Men der er som sagt bestemt mange, som ville være interesseret, hvis der fandtes et vikar-bureau for psykologer, som gerne vil prøve vingerne af – med et arbejde i udlandet, herunder Canada.

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account