This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Christineidanmark89

I Canada kan er der dette dilemma:

1) Ambasaden vil kun give dig et arb.visum hvis du kan fremvise bevis for at en arb.giver vil ansætte dig.

2) Den canadiske arb.giver vil kun ansætte dig hvis du allerede inden du bliver ansat kan fremvise arb.visum.

3) Vejen frem er derfor at finde en canadisk arb.giver som vil ansætte og som tålmodigt venter på at du søger arb.visum. Derefter skal de overfor ambassaden bevise at de ikke kunne ansætte en canadier fremfor dig som er dansker.

Forvirret?? Jeg er i hvert fald…

Enhver ville da foretrække at få et arb.visum i hånden,som kan fremvises ved jobsamtalen!

Kan du hjælpe med tips/ ideer, så hører jeg gerne fra dig! Jeg er 38 år, så jeg hører ikke under working holiday reglen.

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Hvis jeg dig ville jeg flyve der over og undrsöge dine muligheder, det må vaere muligt da rigtig mange dansker bor i canada og arbejder der, rigtig mange skandinaver bor i canada godt nok tog de der over i 60 erne ,så der må vaere en dansk canadisk forening du kan kontakte,
    Ellers gör det at du sidder et opslag i den lokal avis i Canada og skriver du er fra Danmark og du önsker at arbejde i canada, snak med job center de kan helt sikker vejlede dig, lykke til, husk canada er halv skandinavisk når man går tilbage i tiden, lykke til. lars

Anonym Anonym

Det er sødt af dig at anbefale at jeg flyver til Canada – men sagen er den at jeg er 20.000 kr. fattigere efter i 1 mdr. at have boet i Vancouver og søgt over 30 stillinger derovre – afleveret personligt. De tør simpelthen ikke ansætte en person fra Danmark, som kun bor midlertidigt i Canada, og som ikke har arb.visum på forhånd.

Men tak for tippet.

Anonym tln

Hej

Du kunne evt. prøve at tage kontakt til http://www.curiousexplorer.dk/index.cfm?kat_id=50

Det er den Dansk Canadisk Amerikansk Venskabsforening

Med venlig hilsen

Torben Linnemann Nielsen

Anonym Travelgirl85

Prøv at søge job via coolworks.com. Det er forsøget værd 🙂

Anonym – bartholdy –

Jeg har selv lige boet og arbejdet i canada i et lille år. Nu ved jeg ikke om at du taler om et working holiday visa? Det var det jeg ansøgte og fik. og i den ansøgming som du skal sende til ambassaden der er et felt hvor i du skal skrive hvad din arbejdsgiver hedder i canada. og vis ikke at du på forhånd har et job, så skal man bare lade det felt stå tomt. Var selv meget i tvilv da jeg nåede til det punkt i min ansøgning. vis du har andre spørgsmå er du velkommen til at skrive igen:) Mvh Thomas.

Anonym Anonym

Man kan desværre kun få working holiday visa når man er mellem 18 til og med maks 35 år. Jeg er desværre 39 år …

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account