This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym LykkeW

Hej folkens.
    da jeg har set at folk er helt fantastiske til at hjælpe hinanden herinde tøvede jeg ikke med at oprette en bruger og skrive… såh det gør jeg 🙂
    Kæresten og jeg vil gerne ud og rejse i ca 1 1/2 mdr. Vi har tænkt meget på Thailand da vi godt kunne tænke os en trekking tur i regnskoven og stadig ville vi også gerne se en storby som Bangkok. Vi har læst en masse indlæg herinde men kan stadig ikke finde ud af hvad vi skal gøre.
    Vi har et buget på ca 35.000 i alt og vil gerne oplave så meget som muligt.
    Vi vil afsted mellem (tidligst) strat september -(senest) start november (MAX to mdr frem) 2011
    Vi søger nogle der har prøvet en lignende tur som kan fortælle hvor lang tid det f.eks. er fedest at være de forskellige steder.
    Hvad vil i anbefale vi skal se?
    og hvis der evt. er nogen der har lavet en “rejseplan” vi må have lov til at se.
    Vi har aldrig været udenfor EU, så vi vil gerne opleve ALT 🙂

Håber i kan hjælpe os
    Hilsen Lykke og Patrick
    (lykke_wainoe@hotmail.com)

Anonym troels.k

Min første tur til asien var 2 mdr.. så måske I kan bruge lidt af dette..
    -Bangkok
    -Fly til Phuket (STAY AWAY) 5 dage
    -Phi Phi (Flot men for crowded) 2 dage
    -Bus og båd til Koh Panghan 6 dage
    -Båd til Koh Tao 3 uger
    -Bus til bangkok 2 dage
    -Bus til Chaing Mai 2 uger
    -Bus til Pai 1 uge
    -Bus og båd til Luang Prubang (Laos) 1 dag
    -Bus til Vang Vieng 5 dage
    -Natbus til 4000 islands 5 dage
    -Bus til Bangkok 1 uge

Det her er ca længder på ophold.. Men turen var virkelig god, og fik set alt fra turisme til et simpelt liv på en ø uden el.. Og et godt mix mellem fest og oplevelser..

God tur

Anonym MissAdventure

Jamen spørg da endelig – kun fedt, at vi kan hjælpe hinanden herinde 🙂
    Har I selv sammensat jeres rejseplan – eller et det i samarbejde med Jysk/Kilroy eller lignende??
    Kan se, at I har Bangkok på 2 gange… kan dog ikke lige se, hvor lange ophold det drejer sig om… men hvis I kan få tid til Phi Phi, så vil jeg i hvert fald i høj grad anbefale det… jeg synes det er et super fantastisk sted… har været der to gange… og personligt synes jeg ikke, at der er FOR crowded… men det er nok meget individuelt, hvad man synes… Jeg elsker Phi Phi… og vender helt sikkert tilbage igen… der er fantastisk smukt…. 🙂 Og hvad man kan lave… ja… slappe af, nyde den vidunderlige udsigt, solnedgang fra viewpoint, vandsportsaktiviteter… og masse slags bådture, udflugter, snorkleture, dykning osv… – natur, sol og vand 🙂
    Alt omkring hoteller og priser osv. står i min rejseplan – den kan jeg maile til dig, hvis du skriver din mailadresse 🙂

Kan se, at I har valgt Langkawi i Malaysia… vi valgte Perhentian Island i stedet…. har I kigget på dem??? Der var så vidunderligt!!! Kan virkelig anbefales. Mener også det var noget med, at vejret om sommeren er bedre på Østkysten (Perhentian) end på vestkysten (Langkawi)…..?!
    Men ved ikke, hvor fast jeres rejseplan allerede er??
    MVH MissAdventure

Anonym MissAdventure

Sidste sommer var jeg afsted 6 uger… min rute var:
    – Bangkok
    – Chiang Mai
    – Phi Phi
    – Perhentian Island (Malaysia)
    – Borneo
    – Kuala Lumpur (Malaysia)
    – Bangkok

Jeg har en meget udførlig rejseplan med hoteller, priser, udflugter osv. liggende – skriv, hvis det har interesse 🙂

Emirates har gode flytilbud på ruten Hamburg-Bangkok.
    Jeg flyver altid med Emirates, hvis det er muligt.
    Super flyselskab, hvor alt bare er i orden, og man må have 30 kg. indtjekket bagage med.
    Vi bestilte flybilletterne i god tid og gav kun knap 4000 kr. pr. person.
    Til indenrigsflyvninger i Thailand og Malaysia brugte vi Airasia.

Anonym Ouafae Sjøgren

Hej 🙂 tusind tak for svar..
    Vi har selv sammensat den.. Og det er vores første større tur.. Og neeeej hvor vi glæder os 🙂

Bangkok er på 2 gange, fordi det var det billigste når vi skal tilbage til New Delhi.. hvor vi skal med fly hjem til DK..
    Det hele startede med vi kun skulle til indien, men meget nåede at ændre sig så nu er både malaysia og thailand kommet på planen 🙂 Vi har “desværre” købt flybilletter til det hele på nær Bangkok – Chiang Mai, for der tænkte vi på at tag toget for at opleve samfundet og kulturen på nært hold.. Vi har planlagt 5 dage i Chiang Mai, efterfølgende har vi 3 ½ dag inden vi skal med flyet fra Bangkok til Delhi.. Spørgsmålet er bare hvordan det er nemmest at komme til Phi Phi? og om vi har tiden til det 🙂
    Jeg er nemlig helt frisk på at få lidt mere strand og vand ind i planen.. Synes slet ikke det er nok med 5 dage på Langkawi 🙂

Du må meget gerne maile mig din plan for turen, og hvis du står inde med nogle gode råd, most see el andet er du mere end velkommen til at kræse dem ned til os :):)

Mail: nattergalen@live.dk

Endnu engang tusind tak.. 🙂

Anonym MissAdventure

Er først hjemme om et par timer… så sender jeg flere tips til gode steder og overnatningsmuligheder + min rejseplan… ærgeligt man ikke kan linke den herinde… så flere kunne bruge den – jeg gad også godt se andres planer… det er fedt med gode personlige erfaringer i stedet for bare at google.

Anonym Ouafae Sjøgren

Ja det har du fuldstændig ret i..
    Jeg var ret lost da jeg planlagde denne tur, så det har virkelig været sådan på må og få.. Og så håber jeg det bliver godt.. Kunne have været fedt at kunne læse andres rejseplaner og deres erfaring..
    Gad vide om ikke admin skulle overveje at lave en folder i toppen der hedder rejseplaner ?? 🙂

Du sender bare om et par timer, glæder mig til at læse den 🙂

Endnu engang tak 🙂

Anonym Ouafae Sjøgren

Hej MissAdventure..

Da manden og jeg skal på en tur her til sommer, som hedder New Delhi -Kuala Lumpur-Langkawi-bangkok-Chiang Mai- ???- Bangkok- New Delhi.. Kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre om hvad du har på din rejseplan på Phi Phi??
    Spørgsmålet for os er om vi skal tag til bangkok og bruge de sidste 3 dage inden afrejse til New Delhi, el fx prøve Phi Phi.. Vi har 3 dage er det nok tid? Og kan det betale sig? Hvad er der at opleve? og hvad med hoteller?
    Håber du kan hjælpe..

Og LykkeW ked af jeg lige invaderede dit indlæg, håber det er i orden 🙂

Anonym MissAdventure

Sender den til din mail lige om lidt… her er lige lidt tilføjelser:
    – Bangkok: Super sted vi overnattede… roof top pool med vild udsigt… tæt ved Khao San, men i en roligere gade… især også fordi hotellet lå trukket tilbage fra gaden… super godt gadekøkken i den gade hotellet lå, gode billige massagesteder m.m. Gåafstand til floden og Kongens Palads osv… man kan sejle ned af floden til skytrain… skal helt sikkert bo der igen, når jeg kommer til Bangkok næste gang. Husk at bo jeg en tur rundt på floderne (tager ca. 2 timer) – super oplevelse.
    – Chiang Mai: Julies Guesthouse er et super backpackersted. vildt god stemning. Billig, god restaurant. Fantastiske priser på udflugter… de kan arrangere ALT!!! I kan se i planen hvilke ture vi var på… de arrangerede desuden en chauffør, der kørte os op til det berømte tempel på bjerget + til TigerKingdom
    – Krabi: lækkert hotel. Helt klart Krabi frem for Phuket (jeg har været begge steder)
    – Phi Phi: Super sted, vi boede. Den smukkeste udsigt fra altanen. WAUW.
    Perhentian: Åhh… så skønt… vores bungalow lå praktisk talt i vandkanten… super ærgeligt, at i ikke skal derhen
    kuala Lumpur: Vores hotel levede slet ikke op til vores forventninger eller til prisen… beliggenheden var vi heller ikke tilfredse med.

Anonym MissAdventure

forresten.. når I allerede har ret faste datoer fordi I har booket transport, så ville jeg på ingen måde vælge Phi Phi.. det tidligste fly fra Chiang Mai til Phuket med Airasia er kl. 13.10 – og så kan I først komme med en færge næste morgen… så I ville kun have ca. 1½ dag der… vi havde 4 overnatninger, og det var næsten for lidt….
    5 dage i Chiang Mai er heller ikke ret meget så der kan I ikke lige korte af… det ville I helt sikkert ærgre jer over at gøre i hvert fald… der er så mange spændende ture/aktiviteter i Chiang Mai… vores uge der fløj afsted!

Alternativ til Bangkok 2. gang: Tag et fly fra Chiang Mai til Bangkok (airasia er billigt) – tag en taxa direkte fra Bangkok Lufthavn til Cha Am (et fantastisk lille sted 15 minutter uden for Hua Hin) – for et par år siden gav vi ca. 250 dkr. for taxaturen til Hua Hin (3 timers kørsel).
    Vi boede på Regent Cha Am…http://www.regent-chaam.com/gallery.html
    Vidunderligt sted… kæmpe pool område ned til vandet… den bedste service på hotellet – og shuttlebus ind til Hua Hin, hvor vi tilbragte nogle hyggelige aftener… vi var så vilde med hotellet, at vi faktisk tog tilbage dertil og tog 4 ekstra dage, inden vi tog hjem 🙂
    Det er ikke samme natur som Phi Phi… men en god mulighed for mere strand´med den korte tid I har 🙂

Anonym Anonym

Hej MissAdventure.

Du må MEGET gerne sende din rejseplan til bressay@gmail.com

Det lyder som om jeg også kan bruge den når turen går til asien til næste år 🙂

Anonym MissAdventure

Den er sendt 🙂
    MVH MissAdventure

Anonym Ormondes belongs

Hej MissAdventure

Du må også meget gerne sende mig din rejseplan til signe_funding@hotmail.com

Det lyder til, at du har ret mange fifs i ærmet:-)

På forhånd tak

Anonym Ormondes belongs

Hej MissAdventure

Du må også meget gerne sende mig din rejseplan til signe_funding@hotmail.com

Det lyder til, at du har ret mange fifs i ærmet:-)

På forhånd tak

Anonym Anna pigen

Hvis du virkelig ikke har noget imod at sende din rejseplan ud til alle og enhver, kunne jeg da også godt tænke mig en kopi, hvis du har mulighed for at sende en: an-@ofir.dk

Skal selv afsted om et par mdr.

TAK!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account