This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Katja

Jeg har fået nogle ændringer i fremtiden der gør at den rejse jeg gerne ville ud på om et par måneder er lavet om så jeg allerede skal afsted omkring 1. september.

Jeg rejser nok alene – og har planlagt en 21 dages rundrejse i Indien fra d. 17. oktober.
    Jeg vil så gerne rejse rundt i nogle andre lande indtil da. Men jeg er i tvivl om hvilken rækkefølge som vil være bedst.

Jeg vil helt sikkert gerne til Thailand og Bali. Det jeg gerne vil er at opleve lækker natur, dykning og billige levestandarter. Jeg tænker at lave en blanding af couchsurfing, hostel og airbnb.

Bliver det ikke for presset hvis jeg skal nå mere end 2 lande på ca 1.5 måned ?

Anonym Tine

Hej Katja

Det lyder som en fed tur. Det er svært at svare på om det bliver for presset, for det kommer lidt an på hvad du vil og hvor mange steder, som du gerne vil besøge….

14 dage kunne sagtens gå på Bali, men vil du se hele Bali men også nogle andre øer, så kan det godt være at det bliver lidt presset….Men du kunne sagtens bruge 14 dage på Bali eller 10 dage på Bali og 4 på Gili, hvis du også vil til nogle lækre strande 🙂 Jeg brugte selv omkring 18 dage på Bali for nogle år tilbage, men så var der også god tid til afslapninger og komme hele øen rundt 🙂 Tempo kan jo være svært at guide om når man ikke ved hvad du vil 🙂

Du kunne også bruge 14 dage i Thailand og få en fed tur, men skal du både nord og syd kan det godt blive lidt presset 🙂 Jeg ville nok anbefale 14 dage på Bali og en måned i Thailand, hvis du gerne vil nå at se en god del af begge steder 🙂

Anonym Katja

Hej Tine. Tak for dit svar.
    Jeg er godt nok meget i tvivl om hvad jeg skal vælge.
    Den geuppetur i Indien jeg ellers havde tænkt mig at tage på, siger mig faktisk ikke så meget når jeg sådan lige mærke ordentlig efter. Jeg synes det er mange penge for noget jeg egentlig ikke brænder så meget for. Jeg vil hellere bruge tiden steder med bounty øer og gode muligheder for at dykke.
    Ved du hvor slemt det er med regntid i Thailand, Laos og cambodia i september og oktober ?
    De lande trækker rigtig meget , men jeg synes ikke det vil være så fedt hvis det bare står ned hver evig eneste dag dernede.

Anonym Tine

Hej Katja

Hvis den gruppetur alligevel ikke siger dig så meget, så ville jeg droppe den. Som du selv siger, så er det rigtig mange penge at smide efter noget, hvis man alligevel ikke helt synes det er det man gerne vil. Du skal jo nok komme til Indien en dag, hvis du får lyst, men jeg synes ærlig talt at du skal følge dit hjerte og gøre det som du allerhelst vil! 🙂

Jeg har ikke været der i september, men var i sydøstasien fra oktober sidste år til og med januar i år. Jeg tror at vi havde et par dage med regn i oktober/november (vist omkring 3-5 dage), men så regner det for det mest kun en times tid eller to, så stopper det. Sådan er det også i midten af regnsæsonen. Tro det eller ej, så havde jeg faktisk de værste regndage i Luang Prabang udenfor regnsæsonen

Jeg ville ikke tøve med at tage dertil i regnsæsonen! I Thailand er regnsæsonen også forskellig alt efter hvor du er i landet. Fx er det regnsæson på vestsiden i juni-september mens det på østsiden er det omkring januar-marts, så du kan altid vælge side når du er dernede. Ellers kan jeg også anbefale, at du holder lidt øje med vejret det gjorde jeg fx da jeg skulle til Halong Bay. I januar er vejret ofte koldt og til tider regnfuld, men jeg holdt øje med vejret og tog derud da det så ud til at klare op og havde helt fantastisk vejr! Så var jeg bare i Hanoi nogle dage inden og holdt øje. Det samme gjorde jeg da jeg skulle til Sapa og jeg kunne næsten heller ikke have fået bedre vejr der 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account