Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3537060
     Pøllepigen

      Hej Kinarejsende

      Tror ikke det er urealistisk med 5 uger i alt. Men det kommer helt an på, hvor længe I har lyst til at være hvert sted. Jeg havde 5 større stop, og synes det var passende, bortset fra der var oceaner af andre steder jeg også gerne ville have set.:) Guilin besøgte jeg kun på en dagsudflugt, mens jeg havde base i Yangshuo. Syntes ikke byen havde noget særligt at byde på, hvor Yangshuo derimod har en helt fænomenal og smuk naturområde. Men det er jo heldigvis smag og behag.:)

      Hvis I har mulighed for det, så tjekke toglinket her ud: http://www.chinatravelguide.com/ctgwiki/Special:CNTrainSearch. Det kan give Jer et godt billede af, hvor lang tid det tager at komme fra sted til sted. Mellem Chengdu og Guilin er det en mere end 24-timers togrejse, så her kunne en flyrejse måske være en mulighed, selvom det er lidt dyrere, men tager til gengæld kun ca 1½ time. Bare husk at bestille den næste togbillet med det samme I ankommer til et nyt sted, da det ellers kan udskyde planen pga udsolgte billetter.

      Jeg var der i okt/nov, så ved ikke rigtig så meget om regntiden. Det eneste jeg har læst mig til, er at det er bedst at besøge landet enten forår/efterår; dvs marts-maj, så I kommer sandsynligvis på et godt tidspunkt. Angående regnen, så har jeg hørt, at det ikke regner uafbrudt i flere dage, men at det er byger der kommer. Men har ikke prøvet det på egen krop, så erfaringen er ikke eksisterende.:)

      Rigtig god rejse.:)

    Viser 16 indlæg (af 16 i alt)

    Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

    © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

    Log ind med brugernavn & kodeord

    eller    

    Glemt dine oplysninger?

    Create Account