Rejseforsikring bliver du nødt til at have i USA – på grund af behandlingspligten kombineret med fattigdommen er priserne på lægehjælp ubetalelige for os dødelige. Du kan trøste dig med, at en dansk rejseforsikring til USA koster langt færre penge end en amerikaner hver måned betaler i health insurance.
Jeg var med til at købe en autocamper i usa, og den var vi enormt glade for. Ansvarsforsikring kan købes rimeligt billigt ved et amerikansk forsikringsselskab. Selvom vi ikke viste det, så få lavet et internationalt kørekort hos æpolitiet for en sikkerheds skyld. Det koster vist 25 kr.
WalMart liger over hele USA, og folk overnatter på deres parkeringspladser hele tiden. Det kan I gså gøre i Jeres bil.
Jeg forsøgte at oprette en amerikansk bankkonto, men fik at vide, at det desværre kun kunne lade sig gøre hvis jeg havde en amerikansk adresse. Det bedste du kan gøre er at hæve så mange penge i automaterne som muligt ad gangen. Det koster normal 2 dollars i amerikansk hævegebyr og derudover 30kr til din danske bank, selvom du måske kan gå ned og forhandle en deal med din danske bank. Forsøg det! Når du hæver via hæveautomater får du middelkursen og ikke den lortekurs, som man betaler ved cash vekslinger.
Aner intet om telt – men jeg var DÆLME glad for at kunne falde i søvn til Dorits (vores autocamper) aircondition i texas/new mexico/nevada/california.