This topic is empty.

• Forfatter
     Bente_nybo

Min bedste ven og jeg er i fuld gang med at planlægge ½års tur, gennem USA.
    Hvis vi nu køber os en bil, hvor i der kan lægges en madres, er det så muligt/lovligt at overnatte rundt omkring?

– Er der nogen der har erfaring med at købe sådan en bil (Vi vil helst ikke købe en stor Autocamper, da den virker lidt klodset at køre rundt i).

– Jeg har læst lidt her inde, at der er nogen der har gode erfaringer med at overnatte i telt. Er der mange steder man kan det?

– Er der nogen der har erfaring med forsikring af os?
    Hvis vi skal afsted i ½ år, er det så stadig en rejseforsikring?

– Er der nogen der har prøvet at oprette en bank konto i USA, eller kan det ikke betale sig (Jeg tænker på gebyr på et dansk hævekort)

Håber der er nogen der ligger inde med nogle gode råd :o)

Anonym Søren Andersson

Hejsa! Har planlagt stort set samme tur som dog har ændret sig en del, men jeg ved lidt om det 🙂

Det er IKKE muligt at købe en bil i USA mere da man skal være statsborger og/eller have en fast adresse i USA! Desværre
    Mht. telt er der flere campingpladser i USA end i Tyskland rent tæthedsmæssigt, hvilket siger alt 😀 Derfor er camping yderst oplagt i USA!

Det var lidt svar – håber i får en god tur 🙂

Anonym lone traveller

Rejseforsikring bliver du nødt til at have i USA – på grund af behandlingspligten kombineret med fattigdommen er priserne på lægehjælp ubetalelige for os dødelige. Du kan trøste dig med, at en dansk rejseforsikring til USA koster langt færre penge end en amerikaner hver måned betaler i health insurance.

Jeg var med til at købe en autocamper i usa, og den var vi enormt glade for. Ansvarsforsikring kan købes rimeligt billigt ved et amerikansk forsikringsselskab. Selvom vi ikke viste det, så få lavet et internationalt kørekort hos æpolitiet for en sikkerheds skyld. Det koster vist 25 kr.

WalMart liger over hele USA, og folk overnatter på deres parkeringspladser hele tiden. Det kan I gså gøre i Jeres bil.

Jeg forsøgte at oprette en amerikansk bankkonto, men fik at vide, at det desværre kun kunne lade sig gøre hvis jeg havde en amerikansk adresse. Det bedste du kan gøre er at hæve så mange penge i automaterne som muligt ad gangen. Det koster normal 2 dollars i amerikansk hævegebyr og derudover 30kr til din danske bank, selvom du måske kan gå ned og forhandle en deal med din danske bank. Forsøg det! Når du hæver via hæveautomater får du middelkursen og ikke den lortekurs, som man betaler ved cash vekslinger.

Aner intet om telt – men jeg var DÆLME glad for at kunne falde i søvn til Dorits (vores autocamper) aircondition i texas/new mexico/nevada/california.

Anonym Magnus

Forsikring:

Jeg plejer egentlig at rejse uden forsikring, fordi lægehjælp alligevel er billig hvor jeg oftest rejser. Lige præcis USA ville jeg dog ikke tage til uden forsikring – det kunne blive meget, meget dyrt hvis det gik galt.

En Googlesøgning på “rejseforsikring” vil vise dig hvilke selskaber der findes. Oftest dækker selskabernes billigste forsikring fint, men tjek selv. Tjek også flere selskaber. Typisk kan en rejseforsikring dække i op til 1,5 år. Undersøg også, om bilen er med i forsikringen.

Anonym Thomas

Hvad er det for noget sludder, at man ikke kan købe en bil i USA 🙂 Det kender jeg nok de første 10 mennesker (inklusiv mig selv), som har gjort. Forhandlerne ved ALT om, hvordan du kommer udenom diverse regler.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account