This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym birthelam

vi er et ældre par som planlægger tur til Australien i ca. 3 mdr. er der nogle der har gode erfaringer med leje af minicamper el. lign. Vi havde regnet med at begynde turen i starten af januar, vi er usikre på hvor det er klogerst at starte (vejrmæssigt). Vi havde tænkt os at begynde i Darwin og slutte i Sydney, er usikker på om ruten skal være omvendt grundet regntiden i Darwin – Cairns?
    Gode råd modtages.

Anonym Anonym

Hvis i regner med at rejse fra januar og 3 mdr. frem vil der være “wet season” nordpå uanset hvornår i kommer derop, da den står på fra ca. november til april. Jeg var selv i nord australien da der var wet season og det regnede da en del, men synes ikke det var så slemt som jeg havde forventet. Prøv at se denne side http://www.abc.net.au/storm/monsoon/what.htm

Da der er højsommer dernede i januar ville jeg starte så langt syd på som mulig. Det gjorde vi selv og vi havde ca. den samme temperatur på hele turen.

Hvis i vil indtil central australien tror jeg det ville være bedst at gøre det til slut på turen, da der er chance for at der ikke er ekstemt varmt, og dermed større chance for at man kan holde til at gå de lange ture. Vi var der i slutningen af marts og der var der ca. 40 grader. Før det fik vi afvide at det ofte havde været for varmt til at gå en længere tur i king canyon.

Håber det hjalp lidt

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account