This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej.

Jeg kommer fra Færøerne og jeg har endelig bestemt mig for at tage til Australien i september 2009 med et working holiday visa.

Jeg havde tænkt mig at melde mig til gennem alott.dk, men nu ved jeg ikke.

Jeg har læst lidt på immi.gov.au og har muligvis tænkt mig bare at ansøge visum selv.

Jeg har HH og er blevet udlært i Super Brugsen på Færøerne.

Spørgsmålet er bare, hvor skal man sende ansøgning hen om jeg sender det med manuel post. Post DK.

Skal man sende til ambassaden i København, har læst at ambassaden ikke har visa funktion, men den i Berlin gør.

Hvad med at ansøge visum online? Er det nemmere, hurtigere ?

Jeg har søgt på momondo.com efter flybilleter bare for at få et overblik hvad prisen kan være, og der er meget forskel på priserne.
    Så det ser ud til at alott.dk er ret dyrt eller hvad ? Hvad synes i andre ?

Om jeg sørger for det hele selv, istedet for alott at de gør det.
    Hvordan skal man så gøre for at få et tax nr, bank konto, cpr nr. o.s.v.? Hvor skal man gå, hvad skal man gøre ?
    Kan man gøre det hjemme fra ?

Regner med at muligvis at have sparet ca. 25000 kr. op. til turen, hvis man ikke får arbejde med det samme.

Hvor længe regner i med at de penge holder sig ? Det er penge jeg har til rådighed når jeg er ankommet til Australien.

Hvor længe før skal man ansøge om visum, og er der nogen tidsfrist (jeg mener skal man rejse indefor et bestemt tidsrum) Har man 3 måneder 6, 1 år eller hvad ?

Hvad får man ca. i løn ? Vil gerne arbejde lidt, men ikke for meget.

Hvis jeg sørger for billet selv, SKAL man vise en retur billet eller en billet til et andet land, for at komme igennen check in i lufthavnen ?
    Hvad nu om jeg er der i 9 måneder, men ombestemmer mig for at blive der i 3 måneder ekstra ? Skal man så købe en ny flybillet ?

Det kan blive dyrt. Jeg vil helst tage tingene som de kommer og ikke planlægge for meget.

Har en ven i Sydney som går i skole der, så der kan man muligvis crashe sofaen i et par dage indtil man har fået alt ordnet med arb. og det hele.

Hvad synes i, hvad er best, nogle gode råd ?

Alle kommentar velkomne.

Tak

Olaf.

Anonym lone traveller

Jeg søgte visum på nettet, og det var super simpelt. Var godt nok ikke et work visa, men mon ikke det er det samme. Jeg mener ikke, at man skal kunne fremvise tilbagerejse. Visum gælder vistnok et år og kan nemt forlænges. Arbejdende backpackere er en rigtig vigtig del af australiens økonomi.
    25000 DKR holder nok cirka 2-3 måneder i australien alt afhængig af hvad du laver. Bor du gratis hos en ven, så holder de mindst 3-4 måneder.

Lønnen, hm. Mener de folk jeg snakkede med fik 15-20 dollars i timen, så det er fint nok uden at være fantastisk.

Mere ved jeg ikke, men prøv at google. Skulle undre mig meget om de australske myndigheder ikke har en vejledning til backpackere liggende.

Anonym Tipsmark

test

Anonym Tipsmark

Argh… lorteside… kan den ik ta’ mere end 1 linie af gangen!

Anonym Tipsmark

Nå jeg giver op – havde ellers en masse at sige men siden jeg får en 404 HVER gang jeg poster mine 50 linier så må de sq hyre en programmør før jeg orker at prøve igen.

Anonym Anonym

Prøv at gå ind på goworkabout.com. Det er en australsk organisation der hjælper backpackere med at skaffe working holliday visa. De kan også hjælpe med bankkonto osv og med at finde et job hvis man ønsker det. Har ikke selv brugt dem men regner med at gøre det når jeg skal til australien om et par år. Overvejede også alott først men så vidt jeg kan regne ud er det en del billigere på den her måde og tror altså det bliver ret besværligt at skulle ordne det hele selv.

Anonym none

Prøv at kigge på visafirst.com.
    Jeg har købt et working holiday visa igennem dem til 1050 kr. Super nemt.
    Efter at have læst en masse herinde, har jeg besluttet selv at ordne bankkonto, tax file number osv. når jeg kommer der ned. Det skulle efter sigende være let at ordne, og så slipper du for at skulle betale for noget du sagtens selv kan klare.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account