This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym NinaHøi

Hej,
    Jeg var i Australien i juli 2007 og brugte 3-4 uger på at rejse fra Cairns til Sydney. Det var sommertøj langt hen ad vejen, men en varm trøje om aftenen/natten. Du har masser af tid til at se alt der er at se mellem Brisbane og Cairns, så fat i en lonely planet og igang 🙂 jeg kan stærkt anbefale at tage helt ud til det yderste rev og snorkle (eller dykke hvis du er til det) Tog ud fra Port Douglas, lige nord for Cairns og det var fantastisk. Snorklede også ved Whitsundays og andre steder, men det kunne slet ikke måle sig.
    Hilsen Nina

comeawaywithme

Fraser Island og Whitsunays er absolut højdepunkterne på en strækning, so du ikke må springe over. Ellers er rafting på Tully River også godt, Australia zoo ved Brisbane, og Cape Tribulation nord for Cairns.

Anonym karinapigen

Hej!
    Australien er fantastisk uanset årstiden. Var der selv i et helt år. Vinteren er ikke sådan lige at tage fejl af. Det kan altså blive ret koldt i Sydney/Melbourne og skulle du få lyst til at tage til Tasmanien – ja, så bliver det endnu koldere. Tag endelig et par varme trøjer med – også især, hvis du skulle få lyst til at tage til Ayers Rock!! Et rigtig godt sted at rejse i den periode er dog oppe omkring Darwin – Broome (Gibb River Road) er et virkelig flot sted…..! Men det kommer an på, om man er til 4wd og ødemarken 🙂

Anonym sarah_k

Hej jeg skal for første gang til Australien, og jeg taher afsted senere i denne uge. Jeg skal rejse fra Brisbane og op til Cairns det har jeg ca. en månede til og derefter har jeg en månede til hvad jeg nu ellers finder på.

Hvad kan anbefales at se og lave?

Og hvis der er nogle der har rejst der i de måneder juni – august, ved i så hvor meget vinter tøj man har brug for? Synes det er svært at finde ud af hvor koldt det er.

Håber i har nogle gode råd.
    Tak

Anonym Anonym

hejsa…

Du må helt sikkert ik gå glip af Bundaberg (nord for Fraser island) Byen er ik noget særligt, men man kan tage ud til vandet og se kæmpe skildpadder, komme op på land.. og se små unger komme ud af æggene, og gravle ud i vandet..
    Der er stort set ingen tourister, koster stort set ingenting..
    Hele stranden er lukket af, men på ingen måde som en zoo..
    kings canyon tæt ved ayers rock er virkelig helt fantastisk, meget feder end det mere berømte Ayers rock…

Anonym sarah

Mange tak for hjælpen, så har jeg lidt at gå ud fra. Det er dejligt.

Anonym Lisbeth Kure

Hej. Jeg kan anbefale Cairns Tropical Zoo, rafting på Barron River nær Cairns 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account