This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej!
    Til efteråret skal jeg 3 måneder til Asien, og i jeg har nu fået den idé, at jeg vil flyve til Australien og tilbringe de sidste 2-3 uger. Jeg havde tænkt mig, at jeg primært skal være i Sydney, og så rejse hjem til Dk derfra.
    Da jeg aldrig har været der før, har jeg en del spørgsmål:

Hvor mange penge skal jeg cirka afsætte til et 2-3 ugers ophold i og omkring Sydney? Jeg har hørt at det er ret dyrt at overnatte, så er der nogle der har gode råd om billig overnatning?

Hvordan er klimaet i Sydney omkring november/december?

Hvad er værd at se og opleve? Jeg har jo ikke så lang tid, så jeg vil gerne nå at opleve en masse, og helst ikke spilde tiden.

Hvor mange penge skal jeg cirka forvente at give for en flybillet til Dk fra Sydney?

Håber nogen kan hjælpe mig 🙂

Mvh. Sanne

Anonym o0-me-0o

hej jeg har selv boet et halvt år i Australien som jo er et fantastisk land, så du får sikkert en super tur.

men hensyn til priser i australien er det rigtigt at det er et ret dyrt land, og man får hurtigt brugt mange penge, især man går ud om aften hvilket man hurtigt kommer til, og alkohol er generalt ret dyrt dernede.

du skal i hvert fald nok forvente at skulle af med 20 aud. pr nat på et hostel, hvilket svarer til 100 kr, det kan nok godt gøres billigere, (bestemt også dyrere) hvis du giver dig tid til at finde noget og at placeringen ikke er så vigtig, men priserne er generalt lidt peberede
    vejret i november dec. skulle være rigtig godt da det jo er midt i deres sommer.

det er heldigvis sådan at det er foholdvis nemt at komme rundt i sydney og mange af seværdighederne ligger rimelig tæt.
    men du skal da i hvert fald se operahuset når nu du er der, og selvfølgelig harbour bridge. derudover er darling harbour rigtig hyggeligt om aften, og den ligger li ved siden af en stor kinesisk have ikke nogen vild seværdighed men et rigtig hyggeligt område.
    manly og bondi beach ville også være et godt bud, og steve irwins zoo, og så ligger den botaniske have også li midt i det hele.
    der afgår også mange både fra havnen som bla andet sejler ud til manly, og de giver mulighed for nogle flotte billeder af opera huset samt broen fra vandet af.

med billetpris skal du nok regne med i hvert fald en 4000- 7000 tusind, det er som regel ret dyrt..

Mvh Heidi

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account