Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3539116
     nh1703

      Vil på tur til Australien til næste år. Har nok 2-2½ måneder, hvad kan man nå? (tænker lidt østkysten og ind gennem midten)
      hvad koster det?
      og hvad skal man se ud over Fraser Island, Great barrier reaf og Withsunday?

      #3539123
       Dennis

        Du skal også se Sydney, Byron Bay, Australian Zoo, Uluru, Melbourne, Blue Mountains, Surfing Skole dag, Nimbin….Det kan du godt nå på 2½ måneder hvis ikke du spilder tiden alt for meget.

        Prisen er vidt forskellig fra person til person og behov, og lommepenge, hvor meget spiser du, osv.

        #3539124
         nh

          hvad koster det med overnatninger og mad, sådan cirka (spiser ikke så meget)? hvad med ture? og selvfølgelig surferskole?

          er to måneder for lidt?

          #3539129
           Soeren

            Kaeresten og mig er pt afsted, vi har dog kun 4 uger til at naa fra melbourne til cairns, saa vi er lidt presset. 2,5 maaned virker mere realistisk. Et buspas til greyhound koster 385 AUD og saa kan du koere hele straekningen, og hoppe af og paa som man vil.. Bare husk at book din tur.

            Vi bor paa hostels i dorms for det meste, prisen spaender fra 20 AUD til 30 aud pr. nat. . Der er penge at spare hvis man booker eksempelvis fraser island som en pakke, hvor man eks. kan faa 2 billige overnatninger i fx. Hervey Bay eller Rainbow beach, hvis du vaelger det sidste kan jeg meget varmt anbefale Pippies.

            vi lever for omkring 300 kr. pr mand i doegnet

            det kan goeres billigere, men ogsaa dyrere, kommer an paa om man vil drikke, for alkohol er dyrt hernede.

            de steder som bliver naevnt af Dennis, kan jeg tilslutte mig, de er dog kommercielle steder, og derfor er priserne meget hoeje, saa vi handler ind og laver mad selv, men spise ogssa ude engang imellem.

            er 2 maaneder for lidt??? tjaaa – vi har moedt folk der tager turen paa 3 uger, og vi har moedt folk der har rejst 1 aar og ikke er naaet laengere end Byron bay, saa ja. landet er saa stort saa du kan ikke se alt paa 2 mdr. det kan du ikke engang paa 1 aar.

            Haaber det hjaelper lidt.

            til din info kan jeg fortaelle at hvis du vaelger at tage gerynhound fra Sydney til cairns kan du ca. glaede dig til over 60 timer i en bus. det skal du ogsaa have med i dine beregninger.

            Desuden er OZ experience rygtet krakket, saa dem skal du nok holde dig fra, vi har moedt massere som er strandet, og ikke kan komme i kontakt med dem..

            god rejse.

            Soeren

            #3539131
             Anonym

              tusind tak søren! når jeg skrev 2 måneder var det altså to måneder til at tage Cairns – Melbourne, Melbourne-Darwin 🙂

              ture inkl gratis overnatninger, det vidste jeg ikke, fedt!

              hmmm, holder nok lidt øje med OZ experience og ser hvad der sker der, har alligevel et godt stykke tid til at jeg skal afsted 🙂

              #3539132
               nh

                det ender nok med at jeg skal rejse uden for højsæsonen, i stedet for at booke ture hjemmefra, tror I så at det ville være billigere at booke i byerne eller er det så ikke muligt at komme på turen?

                #3539173
                 Anonym

                  Tak, glæder mig også! 😀

                  Er der penge at spare når man booker dernede?

                  #3539169
                   Martin AJ

                    Du kan sagtens booke ture dernede, det er naturligvis mere tid der går med det dernede. Men det er jo også noget af det sjove når man er afsted! Hvis i er flere kan i også overveje om leje eller køb af en bil kunne være en mulighed – især hvis i rejser i lav sæson!
                    Men hvis det er bus i skal med så ville jeg også pege på greyhound som et godt bud. hvis du vil læse lidt mere om muligheder for bus rejse så tjek evt. http://rejse-makker.dk/australien/rejse-med-bus-down-under

                    Håber du får en pisse fed tur 😉

                    #3539177
                     Martin AJ

                      Du/i vil ofte kunne spare nogle penge vha. vouchers eller hvis i har rabat kort – eksempelvis VIP, YHA eller lignende. Jeg vil mene, at der er ofte er 10-15% at hente ved at booke dernede, hvis i vel at mærke har kortene.
                      tjek det ud på selskabernes hjemmesider!

                      #3539185
                       Anonym

                        fedt, tak!

                      Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

                      Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                      © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                      Log ind med brugernavn & kodeord

                      eller    

                      Glemt dine oplysninger?

                      Create Account