Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3527419
     Rikke_S

      Hejsa…
      Jeg planlægger at tage til Australien i starten af februar og i den forbindelse har jeg læst de indæg der er på siden, men er faktisk blevet lidt i tvivl om hvad der er det mest smarte at gøre når man begiver sig afsted alene… Jeg tager turen fra Sydney op til Caines og ind over outbacken, for til sidst at tage nogle uger til NZ! Havde i tankerne at købe billet til busserne, nu jeg rejser alene, for at møde andre backpackere og evt. finde nogle at dele turen med, men der er mange der nævner at det fedeste er at købe en bil! Hvilke erfaringer har i, som rejser alene med bus vs. bil?

      Og er der evt. nogle der tager til Australien i februar og som også mangler en rejsebuddy?

      Hilsen Rikke

      #3527429
       lone travelelr

        test

        #3527431
         lone traveller

          Jeg har kun rejst alene med bus i AU, men jeg har til gengæld rejst med venner i autocamper i USA.

          Sammenlignet er det klart fedest at have et køretøj… giver langt mere frihed, og det er noget af det, som man rejser for at få :). Hvis ejg var dig ville jeg finde nogen at rejse med og købe en bil sammen med dem. Busserne i AU er sådan set fine nok, og man møder mennesker, men når man rejser i AU bliver alting meget hurtigt rigtig fastlagt, da diverse rejsebureauer giver ret store rabatter på pakkeløsninger. Busserne bliver meget billigere hvis du på forhånd køber billetten (dvs du kan ikke rigtig springe ind i bilen hos folk du har mødt hvis du har en busbillet allerede) og overnatningen bliver meget (30%) billigere, hvis du bestiller på forhånd… hvilket også vil begrænse friheden sørgeligt meget.

          Ville selv tage med hvis jeg kunne :-). Men jeg må sq nok hellere have læst mere end 1 semester inden jeg holder pause igen og tager afsted.

          Og nåh ja, du skulle overveje at tage til NZ først… der gør det en noget større forskel at værre om sommeren i forhold til efteråret end et gør i AU

          #3527432
           Kirsa

            Hej

            Jeg var i Australien for ca. 7 år siden og rejse alene i ca. 1 mdr. Der rejse jeg med Greyhound fra Noosa til Sydney (Østkysten). Jeg syntes det var lækkert at rejse med bussen, for så kunne man slappe af og nogle gange kunne man planlægge turen med nogle man mødte undervejs. Starten af turen i Australien rejse jeg med to kammerater fra DK og den ene havde købt en bil. det var også hyggeligt nok, men da Australien er så stor, skal man nogle gange køre voldsomt langt- og det er træls.

            Min kæreste og jeg skal til NZ og Australien i det nye år. Og i NZ lejer vi en bil (slipper for alt besværet med at købe og så sælge en bil) for så at kunne køre derhen vi vil. Det tror jeg er bedre her fordi afstandene ikke er så store. I Australien hvor vi skal på ca. samme tur som dig, køber vi nok et buspas med Greyhound eller et lignende selskab – for jeg orker ikke at køre så langt, og slet ikke når vi kun har 6 uger.

            -Kirsa-

            #3528205
             louise

              Jeg vil også anbefale at tage bus når du nu er alene. Jeg synes Greyhound er meget bedre end OZ experience. Greyhound er billigere og de stopper mange flere steder mellem Sydney og Brisbane end OZ gør hvilket jeg synes er super lækkert, for der er squ nogle rigtig rigtig dejlig små byer mellem Sydney og Brisbane.

              Jeg tog selv Grey mellem Sydney og brisbane og OZ mellem Brisbane og Cairns – jeg fortryder rigtig meget at jeg ikke tog Grey det sidste stykke. Var VIRKELIG skuffet over OZ. Der var ikke noget som fungerede, det var svært at få plads på busserne og vi havde ikke nogen guide det meste af vejen.

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account