Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3511084
     Fighter_88

      Jeps man kan godt komme op og klatre eller kravle op af Ayers Rock, dog ikke hvis det blæser for meget, =) men syntes ikke det er pænt over for de lokale (eller hvad du kalder dem) da den er meget vigtig for dem 😉 man kan stille spørgsmålet sådan her, Hvordan ville vi have det hvis folk klatrede rundt på vores kirker =)
      Ret mig endelig hvis jeg tager forkert.

      Held Og Lykke med Turen, 😉

      #3511087
       Anonym

        lidtom new zealand. Det billigste sted at sky dive er i taupo på nordøen. det var der jeg prøvede det..super fedt kostede 150 dollars. Hvis i skal svømme med delfiner skal det helt klart være i kaikoura og helst den tidligste afgang omkring kl. 6 om morgenen da delfinerne er mest legesyge der. mener det kostede omkring 300 dollars men er ikke helt sikkert. Udover det vil jeg anbefale en full day hike på franz josef gletscheren på sydøen…en af de bedste oplevelser jeg havde dernede. Det er mega hårdt men alle smerterne værd:-) God tur.

        #3511095
         Anonym

          Jeg er enig i ovenstående ang. NZ, men det skal da lige tilføjes, at der er rig mulighed for bungy i Queenstown! Der er vist en 4-5 forskellige i og omkring byen, varierende i højde fra omkring 40 til 134 meter. Jeg har selv prøvet “The Nevis” som er en totaloplevelse! 134 meter, 6 sekunders frit fald, hvorefter man udløser en dims, som gør at man kommer op i siddende stilling, og så bliver trukket op igen. Det koster omkring 200 dollars, men hvis man er heldig (og lidt tosset) kan man vinde det i en af barerne i byen! ;o)

          I Australien er der også god mulighed for bungy, jeg vil anbefale AJ Hackett i Cairns. Det er ikke det højeste, kun omkring 50 meter, men stemningen og personalet er helt i top! Der er mulighed for at springe 2 sammen og så kan man købe ubegrænset antal spring for en dag.

          Et must i NZ er også en traditionel maori-aften i Rotorua. Hvis I tilfældigvis rejser med Kiwi Experience arrangerer de en sådan aften. Ellers kan I selv booke det, når I ankommer. Det er selvfølgelig lidt turistet, men giver alligevel et indtryk af kulturen og historien. Og så er der mad med i prisen! :o)

          Rigtig god tur, og har I andre spørgsmål omkring NZ eller Australien, så fyr endelig en mail afsted!

          #3511096
           Evse

            Det er så mig der har skrevet ovenstående indlæg! Det der med at logge ind, er ikke noget vi bruger, der hvor jeg kommer fra… ;o)

            #3511072
             Ahlborn

              Jeg skal med en kammerat til Australien, New Zealand og Fiji. Vi har købt buskort til Australiens østkyst + Alice springs/Ayers rock og videre op til darwin, samt et buskort fra Christchurch og sydøen rundt og videre op til Auckland. Herfra flyver vi til fiji hvor vi så slutter turen af. Er der nogle ting som er absolut must på Fiji eller New Zealand?
              Er også ret interesseret i hvor man kan dykke med delfiner, Springe faldskærm, bungy jumpe mm. Og i hvilket prisleje taler vi?

              Jeg har desuden hørt at man kan komme på og vandre på Ayers Rock.. Er det bare rygter eller kan man det?

              #3511128
               Anonym

                I Australien kan du stort set springe faldskærm op af hele kysten… Fra sydney til Cairns.. Prisleje er 300 dollars for 14.000.. 300 dollars = 1350 kr…

                #3511488
                 MAthilde

                  Hejsa 🙂
                  Jeg er ved at planlægge præcis samme tur med 2 veninder så jeg er meget interesseret i at vide hvor du har bestilt igennem siden det også har været muligt at booke busbilletter?
                  Mvh. Mathilde

                  #3511670
                   Anonym

                    Busbilletter købes på http://www.greyhound.com.au

                    #3511689
                     Ahlborn

                      Hey Mathilde

                      Vi har booket igennem ungdomsrejseselskabet STAtravel, hvor vi (som ‘guest’ tilføjer) har købt igennem Greyhound. Det er bestemt fornuftige priser!

                      #3511753
                       Mathilde

                        Okay det vil jeg tjekke!
                        Tusind tak – og go tur 🙂

                        #3511791
                         Fighter_88

                          Det er det smarte med funktionen Notificering, =) I gamle dage, ville vi aldrig havde fået svar =)

                        Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

                        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                        Log ind med brugernavn & kodeord

                        eller    

                        Glemt dine oplysninger?

                        Create Account