This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg er ved at planlægge min første længere rejse på 6-8 uger til okt.-nov. 2008. Den bliver med rygsæk, og 1-2 uger går til Malaysia, og resten til Australien. Turen bliver den østlige Malaysiske Halvø, Kuala Lumpur, Darwin, Ayers Rock, Cairns og kysten sydpå til Sydney.

1. Hvornår er det bedste rejsetidspunkt? Jeg vil rejse mellem sep. og dec. Ifølge bøgerne regner det en del fra okt.-feb. i Malaysia, så flere nationalparker er lukkede, og i Cairns, hvor jeg bl.a. skal dykke, kommer de farlige brandmænd fra omkring nov. Er det helt forkert tidspunkt, at jeg har tænkt mig at rejse på? Er det bedre at se Australien først og så Malaysia på hjemturen?

2. Jeg vil meget gerne se Ayers Rock. Er det bedst at tage turen Kuala Lumpur/Singapore via Darwin eller via Perth og tog/bus til Ayers Rock, og så fly videre til Cairn. Hvor stor er prisforskellen ca. mellem tog/bus kontra fly?

Mette

Anonym Peter

Hej Mette.

Da jeg var i Australien snorklede jeg ved cairns. Her får man udleveret stinger-suits, en slags sparkedragt som dækker dig fra top til tå, det beskytter for de værste stingers, ellers er det bare at hoppe i baljen og forsøge ikke at tænke på, hvad der sker hvis man blir ramt.

Jeg mener quantas mere eller mindre har monopol på flybilletter til og fra alicesprings, og priserne er rimeligt høje. Hvis du vælger at tage bus, sparer du lidt, men omvendt koster det dig et par dage.
    Da jeg var i AU fravalgte jeg at tage ind til uluru (jeg brugte i stedet pengene på 14 dage i vietnam, hvilket siger lidt om, hvad “hele” pakken nemt kommer til at koste), men ellers er der masser masser og masser af bureauer som tilbyder diverse ture til den store fine sten.

rigtig rigtig god tur

Anonym apa

Jeg kan kun hjælpe med AUS.
    Jeg var afsted OKT, NOV og DEC, Sydney var lidt kold i OKT, men da jeg kom tilbage dertil i slutningen af NOV var vejret langt bedre.. (begge tidspunkter selvfølgelig klart til at holde ud ;o)

Jeg vil foreslå dig at du starter i DARWIN, og tager en tour derfra med fx. Adventuretours til Alice springs.. du kan få en tur der inkluderer både Kakadu NP, Ayers Rock osv. -> og Ayers Rock er et must hvis du er i AUS.
    Derefter kan du tage fra Alice Springs til Cairns (bus el. fly afhængig af budget).
    I Cairns, drop snorkling, DYK DYK DYK, Det er det absolut fedeste og den bedste måde at se Great Barrier Reef på… Ang Brændmænd, så så jeg intet til dem i Cairns da de mest opholder sig langs kysterne og dykningen foregår ved revet et stykke fra land.
    Fra Cairns til Sydney giver sig selv.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account