This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anna

Hej alle.
    Min kæreste og jeg skal til Australien næste år og vi regner med at skulle rejse august-december 2018. Vi ville starte i Australien og så tage Østkysten. Derefter tage til New Zealand og til sidst Fiji.
    Vi tænkte, at vi ca. ville være i Australien i 3 måneder, 1-1 1/2 måned på New Zealand og så 14 dage på Fiji.
    Vil i mene, at det er nok tid? Vi vil gerne tage det stille og roligt. Og vi ville godt kunne rejse i længere tid, men vi synes, at det er svært at bedømme, hvor meget tid vi skal bruge de forskellige steder. Vi vil gerne se så meget som muligt.

Og så i forhold til transport!
    Hvad kan bedst betale sig de forskellige steder?
    1. Købe bil og så sælge, når man rejser.
    2. Autocamper
    3. Van
    4. Evt. andet?

Og evt. nogle som har en rejse rute?

Tak på forhånd!

Anonym Tine

Hej Anna

Det lyder som en rigtig god rejse. Jeg ville dog nok anbefale, at I bruger 2 måneder på New Zealand, men det er jo smag og behag. Selv brugte jeg tre uger på Nordøen for nogle år tilbage 🙂

I kan sagtens købe en bil i Australien, men vær forberedt på at det sagtens kan tage nogle uger, at sælge den igen. Men der kan være mange penge at spare. Jeg ville ikke købe en bil i New Zealand, da alt for lang tid vil gå med at sælge den igen ift tiden I har. Biler kan også lejes billigt på øen fx et spaceship 🙂 Download app’en camperman eller wicked campers, så kan I finde nogle fede, gratis campingpladser.

Jeg har ikke en ruteplan, men I kan finde en del inspiration på min blog her: https://aworldofbackpacking.com/rejseblog-australien/

New Zealand

God tur

Anonym Mia

Hej,

Vi brugte 3 uger på New Zealand, og fik slet ikke set noget der ligner halvdelen af alle de seværdigheder, der er. New Zealand er et stort land, så hvis I vælger kun at bruge maks halvanden måned der, vil jeg anbefale, at I nøje planlægger en rute, hvis I gerne vil besøge begge øer. Det tager længere tid at køre, end man lige regner med 🙂

Vi har ikke en rejserute, men har lidt tips til, hvad I kan se på New Zealand.

Rigtig god tur!

Med venlig hilsen

Mia & Steffan – backpackingtheworld.dk

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account