This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tblaursen

Hej med jer, min kæreste og jeg har besluttet os for at rejse til Australien i en måned, hvor vi derefter vil rejse til Sydthailand i de sidste 3 måneder.

Jeg har været igang med at undersøge tingene lidt, men hvad vil budgettet nogenlunde vil komme til at være på sådan en tur. Er godt klar over at prisniveauet er højt i Australien i forhold til Sydthailand.

Vi har tænkt os rejse til Sydney starten af Februar i 2013, derefter vil vi med sådan nogle Greyhound busser bevæge os op mod Cairns, og holde nogle stop på vejen langs kysten for at se surfers paradise, Brisbane, Great Barrier Reef osv. Vi har ikke tænkt os at bo de store luksussteder, blot nogle enkle steder til nogenlunde priser. Dermed vil vi også opleve Alice Springs og dermed Ayers Rock.
    OBS! Hvordan kommer vi fra Cairns til Ayers Rock??

I starten af Marts vil vi til Bangkok (muligvis fra Cairns, hvis det er muligt?)
    Derefter vil bruge 3 måneder på at rejse fra Bangkok og ned syd på. Vi vil til steder som Phuket, ud på de små øer og det hele. Vil vil tilmed tager dykkerbevis i thailand, evt springe i faldskærm osv, da tingene ofte er billigst her har jeg fået en fornemmelse af. Derefter tager vi et fly til Bangkok igen, for derefter at flyve hjem. ¨

Har i nogen idé om hvad budgettet vil være pr. mand?
    Har i nogle gode forslag til hvad der vil være billigere?
    Bare fyr løs, vi er åben for alt mulig hjælp 🙂

Anonym Søren jensen

Hej med jer..

min kæreste og jeg har lige været på en lignende tur, vi var dog afsted 5 mdr. og på lid flere destinationer end du nævner. Vi startede i AUS og tog en måned der, og tog derefter til Indonesion, malaysia, Malaysiask Borneo, fillipinerne og sluttede i thailand.

Vi fløj jo en del rundt, men vi brugte i alt ca. 75.000 pr. mand. inkl alt. jeg tog Advanced dykkercertifikat, sprang faldskærm, dykkede på GBR,var på Whitsundays og fraser island og alt det man skal.

Jeg vil dog helt klart anbefale jer at springe i faldskærm i AUS, det er dyrt, men sikkerheden burde være bedre. jeg skulle i hvert fald ikke hoppe ud af noget fly i Thailand, det er helt sikkert. Jeg hoppede i Mission beach, det kostede ca. 2500 kr. og det var alt for vildt fedt, alle pengene værd.

Hvad vil i egentlig lave i thailand?? er det mest bare afslapning og oplevelser så tror jeg altså 3 mdr. er for meget til det sydlige Thailand. Jeg ville tage lidt nordpå først, evt. til laos, cambodia, vietnam eller lignende.. Vi brugte 60 dage i det sydslige thailand, og det var rigeligt. i har i hvert fald tid til at lægge en destination mere ind.

i skal regne med at bruge 20.000 pr. mand for en måned i AUS, alt er dyrt, og selvom man bor på hostels koster det ca. 22-30 AUD. pr. person. selvom man laver mad selv er det dyrt, og hvis man vil have et par øl om aftenen også. Vi kæmpede for at holde os under 600 kr. pr. døgn tilsammen, og det var uden de store ting som ture osv. det er muligt, men svært.

Rigtig god tur, det er det bedste man kan gøre for sig selv, og det er bare penge.

Anonym Jesper Jensen

Jeg synes også I skulle brede rejsen ud og rejse lidt rundt i Asien frem for at bruge 3 måneder i Thailand.

I kan flyve fra Darwin til Bali rimeligt billigt, og flybilletter rundt i Asien koster typisk ikke så meget med Airasia og lignende selskaber.

I Asien kan man fint leve et par for kr. 500,- om dagen – vil man virkeligt rejse på budget kan det gøres meget billigere. Bl.a. ved at spise på gaden og bo på billige hoteller.

Hav en god rejse 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account