This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej alle!
    Jeg er en pige på 21, som rigtig gerne vil til Australien til marts ’09 og 1½ måned frem. Jeg har på nuværende tidspunkt ingen rejsebuddy, og derfor vil jeg gerne høre andres erfaringer med at rejse alene som pige. Jeg er lidt nervøs for det, men jeg vil vildt gerne afsted. Er der nogen, der har nogle gode råd, så vil jeg være meget taknemlig.
    Skriv også endelig, hvis du er interesseret i at rejse med eller mødes dernede.
    Håber på at høre fra jer. 🙂
    Venligst Anne

Anonym christina

Hey Anne..
    Jeg er pt. i aussie.. Der er rigtig mange der rejser alene og moder folk paa vejen som de saa folges med. Hvis du vil vide noget, eller ha raad om ting omkring ostkysten og adelaide, som er der jeg har varet/er, siger du bare til..
    Min mail er discotanga@hotmail.com
    Mvh Christina

Anonym Rebecca

Hej Anne..
    Står i samme situation som dig.. Vil også rigtig gerne til Australien her til foråret engang i et par måneder, men har heller ingen rejse buddy.. Er da interesseret i at følges eller noget hvis det er!? 🙂 Har slet ikke planlagt noget endnu om turen, men kunne håbe på at finde nogle gode tips, så jeg kunne få en ide til hvad jeg vil dernede..

Rebecca

Anonym Luisekv

Hej Piger,

Jeg følger lige med i indlæget da jeg selv står og skal alene afsted til Australien her sidst i december og en måned frem. Jeg er 25 år og har rejst i Australien før, men med en rejsemakker. Det er første gang at jeg skal rejse alene og tager også gerne imod råd og tips til rejsen som går op langs østkysten.

Vh. Luise

Anonym ac

Hej Christina og andre.
    Så har jeg da lige et spørgsmål, for vil lige høre, hvor lang tid det tog for dig at komme til Melbourne eller Sydney fra Adelaide eller hvordan har din rute været dernede? Synes umiddelbart det ser ud til at være et godt stykke. Jeg har rejst op af Østkysten i sommers, og det gør mig også mere tryg at jeg har været der før, men jeg frygter bare lidt, at man vil føle sig lidt alene, men selvfølgelig gør man jo noget mere for at møde folk, når man er alene afsted.
    Ikke fordi det betyder noget, men kunne lige se, at jeg mærkeligt nok har skrevet at jeg er 21, men det er først i december. 🙂
    Tak for svarene indtil videre. 🙂
    Venligst Anne

Anonym ac

Forresten, så ligger der en mail til dig, Rebecca. 🙂

Anonym idakatodis

Hejsa:)
    Jeg er en pige på 20 år, der gerne vil til Australien i februar 09 og omkring 1,5 måned frem, hvor jeg vil starte i sidney og tage op langs østkysten, jeg står uden rejsemakker, og ville også gerne høre om råd om at rejse alene eller fra nogle der var interesseret i at mødes eller rejse sammen
    på forhånd tak:)
    mvh. Ida

Anonym Christina

Hey. Jeg tog fly fra adelaide til Cairns, det tog ca 3 timer. Derfra rejser jeg nu ned langs ostkysten, hvor jeg lig pt er i Airlie beach – withsundays. Skoont sted 🙂
    Gode raad til alle jer der vil herned, som jeg godt selv ku ha brugt inden, og derved ha sparet mange penge: naar i ankommer til jeres forste sted, gaa da til travel agent. Faa dem til at lave pakker til jer, med accomondation. sejlture til oerne, busserne og saa meget mere. Det er saa meget billgere end at bestille herhjemme fra eller som vi gjore det at starte med, bare booke tingene naar vi kom til stederne. Dumt og dyrt. Og hvis i fx er flere der tager afsted, det billigste og bedste er at kobe en camper/bil her, kob fx en fra folk der er fardige som backpackere, der er masser af tilbud, og bilerne + fuel er meget billigt hernede. helt sikkert den bedst made at rejse paa. Og hvis i er alene, man moder hele tiden folk der gerne vil rejse sammen, ogsaa folk der allerede har en bil eller taenker paa at kobe en. Havde vi vist det fra starten havde vi helt sikkert bare rejst rundt med andre med bil. Behover ik kun at vare danskere, her er saa mange der gerne vil dele en bil osv. Og paa den made er man lidt mere fri til at kore ud og se ting som man ellers ik faar at se. Og det sociale kommer fx naar man overnatter nogle naetter paa backpacker hostels.. det er intet problem hernede, og alle jeg har modt der rejser alene siger det er vildt fedt og man moder saa mange mennesker.. Man er mere social end hvis man rejser i grupper. Men skriv endelig hvis i har sprogsmaal, eller vil vide gode backpacker steder langs ostkysten i de byer jeg har vaeret i. Vil altid gerne give gode raad saa godt jeg nu kan. Cheers herfra Australien… Christina (discotanga@hotmail.com)

Anonym Mette

Hej Anne (Og alle i andre).

Jeg befinder mig lige nu i Sydney hvor jeg er au pair og skal vare det indtil marts 09. Derefter vil jeg gerne en tur op/ eller ned af Ostkysten. Jeg har endnu ikke fundet en rejsemakker, men kunne godt tanke mig at rejse sammen med andre da jeg tanker det sammen som Anne “En pige alene i Australien”.

Hvis det har interesse kan du sende en mail til Mette_jh@hotmail.com Sa kan det jo vare vi kunen finde pa noget!

– Og til alle jer der endnu ikke er landet hernede keg jeg kun sige, GLAD JER! Australien er et skont land 🙂

Vh. Metet

Anonym kirsa

Hej

Hvis i overvejer at rejse alene, så kig på jer selv og se om i er stærke nok psykisk og måske også lidt fysisk. Det er et ok trygt land at rejse alene pige i, men man skal heller ikke tage for mange chancer. Gå aldrig alene hjem gennem skumle gader og drik jer ikke helt i hegnet og så stavre hjem alene. men så længe man handler med omtanke er det ikke noget problem:-)

Anonym frederikke

hej!
    jeg blir 21 fredag 🙂 rejser alene og har vaeret i sydney i to uger, lige nu i canberra og tager til melbourne i morgen. hvis nogen af jer er i melbourne, saa skriv! til frederikke_knop@yahoo.dk

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account