This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Jonmik

Hej allesammen!

Jeg er igang med at planlægge en rejse til Australien med start i September – og da dette både er min første rejse alene, og min første længervarende rejse, er jeres råd og vejledning meget velkommen 😉

Jeg har kigget meget rundt på forskellige hjemmesider og især på dette forum, men jeg har ikke fundet noget konkret svar med hensyn til mit budget.

Mit problem er at jeg ikke ved hvor mange penge jeg reelt skal havde sparet op, før jeg kan tage afsted.

Min plan er at rejse til Sydney med et working holiday visum og både bo og arbejde der. Det er ikke min plan at tage på de største udflugter eller noget før jeg er faldet til, og derfor skal jeg ikke bruge penge til så meget andet end det “basale”.

Jeg har læst mig frem til at man for at kunne få working holiday visummet, skal kunne bevise at man har “sufficient founds” hvilket er omkring 5000 AUD og altså omkring 25.000 danske.
    – er det nok, at have omkring 25.000-30.000 til det hele.
    altså alt lige fra flybillet og visum til ophold og mad indtil man finder arbejde?

På forhånd Tak 🙂 – Jonas

Anonym Anonym

Jeg kan ikke læse nogen steder, hvor lange du vil være væk, hvilket er en forudsætning for præcist svar;-)
    Mvh. Raslyng

Anonym Jonmik

Hej Raslyng 🙂
    Nej, du har ret i at jeg ingen steder har skrevet hvor længe jeg vi være væk 🙂 – grunden til dette er at jeg ikke har fastlagt det endnu. Hvilket også er fordi jeg ikke er klar over hvordan det ser ud med hvad det koster osv.

planen er at være væk i ca 4-8 mdr. alt efter hvordan det går. Men når først man har fået sig et fast sted at bo og et arbejde, er det så muligt at leve af sin indkomst, eller er det for optimistisk? 😉 hvis det er tilfældet, at man kan leve af sin indkomst, så har det beløb jeg skal spare op før afrejse ikke stor sammenhængen med rejsens længde. det var sådan jeg regnede med at det hang sammen 😉

Anonym Line

Hej.

Jeg har været i Sydney, hvor jeg arbejdede. Jeg kunne ikke leve af den indkomst jeg fik. Jeg boede i Kings Cross, som er et af de billige steder at bo, men det er stadig dyrt. Jeg vil ikke sige, at jeg brugt mange penge på ture osv, du tjener bare ikke så meget som tourist…Jeg var afsted i 7 mdr, hvor jeg arbejdede i ca 5 mdr., resten af tiden rejste jeg rundt. Jeg brugt ca. 50.000 kr udover det jeg tjente, hvor ca 30.000 blev brugt på de to måneder. I de 50.000 er der ikke indregnet flybillet, visum osv. med, det var kun til at leve for dernede… Håber mit svar kan hjælp

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account