This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kmbesb

Hejsa 🙂 Til marts rejser jeg med en veninde til Australien hvor vi skal være i ca. 2½ mdr. og derefter tager vi til New Zealand i ca. 1½ mdr. Vi starter vores rejse i Melbourne og rejser op langs østkysten og bagefter tager vi til vestkysten. I New Zealand ankommer vi til Auckland og rejser fra Christchurch, så der kommer vi også lidt rundt.
    Vi har fået nogle enkelte steder anbefalet, men jeg er stadig meget interesseret i på forhånd at høre lidt mere om nogle gode steder. Jeg håber der er en derude der kan hjælpe mig? 😉
    Og hvis der lige er anden god info jeg skal have med på vejen ville det også bare være kanon.
    På forhånd tak.

Anonym carsten

Hej,

Hvis i kommer til Perth området, kan jeg anbefale området sydpå. Dunsborough har en helt fantastisk flot natur. I walpole er der også fedt, og vi oplevede mange vilde kænguguer helt tæt på kroppen. I bunbury kan du opleve at delfiner svømmer helt tæt på dig ved et lukket strandområdet. Kan også varmt anbefale Albany. Hvis i elsker at cykle er det en god måde at opleve landskabet på.
    God tur

Anonym -xXx-

Lyder sgu lækkert. Der er i det hele taget så meget at se i Aus at man ikke når alt – og slet ikke på 2½ måned. Men det gør heller ikke noget, for så kan man altid tage der ned igen en anden god gang.

På Østkysten vil jeg anbefale:

Melbourne, Sydney, Coffs Harbour, Byron Bay, Surfers Paradise, Noosa Heads, Fraser Island, Whitsunday Island, Airlie Beach, Cairns, Port Douglas, Cape Tribulation. Disse kan I godt nå på 2½ måned.

Selvom nogle af ovennævnte som jeg ikke selv er vild med, er det jo ikke ensbetydende med at I ikke kan. Så tjek dem ud.

NZ har jeg ikke været i.

-xXx-

Anonym ………….

Glem ikk Nimbin – Australiens svar på Christiania. Et mega sjovt sted. Og I Byron Bay skal I bare på The Arts factory – et mega griner sted. Brisbane er bestemt også en fed storby at tage med på vejen op af østkysten. Glæd jer Australien er fantastisk 😉

Anonym Jacob

Det er ikke noget problem at nå alle de steder der bliver nævnt. Men i skal nok overveje kun at bruge få dage nogle steder også bruge lidt længere andre steder. 2½ måned går hurtigt og som nævnt ovenover er der rigtig mange ting at se og opleve. Alt efter hvilken oplevelse i søger skal i vælge hvor i vil bruge længst tid i AUS. Byron Bay og Surfers Paradise er der ikke så meget at se, men begge steder har et rigtig fedt natteliv. Selv kan jeg godt anbefale at tage lidt længere ture på Fraiser Island og sejlertur ved Whitsunday Islands. Det er helt sikkert også en oplevelse at dykke Great Barrier Reef ud for Cairns. Pro Dive er et godt selskab at dykke med, hvis det er noget.

I NZ er det super at tage en bustur rundt, og hvis i er medlem af YHA (stor Hostel kæde) kan man nemt finde en billig bustur rundt på begge øer. Jeg rejste selv med Kiwi Experience. Hvor der er en sikker fest hver aften og utallige oplevelser i løbet af dagen. selvfølgelig behøver man ikke være med til festerne. men man kan møde rigtig mange fede mennesker til de sociale arrangementer. Af oplevelser i NZ er: fra BaseJump fra Auckland SkyTower, Black Water Rafting, Tungarira Crossing (Taupo), Franz Josef Glacier walk, Sky Dive Franz josef, Bongy Jump og canyon swing i Queenstown, River Rafting i RiverWalley, I kaikoura er der også mulighed for Whale wathing og for at svømme med delfiner.
    Alle tingene undtagen at svømme med delfiner nåede jeg på 1½ måned. og det kan stærkt anbefales.

god tur. m.v.h.
    Jacob

Anonym kmbesb

Jeg vil bare lige takke jer alle for nogle rigtig gode svar. Hvor er det skønt at høre fra nogle der rent faktisk har været der. Nu glæder jeg mig endnu mere til at komme afsted. Så tak tak tak 🙂

Anonym holsterboy

Overvej at starte i NZ i stedet, da det bliver hurtigere vinter på NZ.
    Ikke det ikke er fedt, når det er koldt, men efter sådan en vinter i DK kunne men vel godt tænke sig lidt varme…
    De andre beskrive godt hvad der kan ses og opleves, og dyk med pro dive. De er klart bedst, især i Carins!

God Tur

Anonym Anonym

jeg ville høre om det er realistisk at regne med 10.000 kr til hver måned. eks. fly osv?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account