This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kasperold

Hej Backpackers !

Jeg står på dørtrinnet til min 4,5mdr bette jordomrejse til Australien, New Zealand og USA.
    Indtil videre har jeg budgetteret med ca. 10.000/md til leveomkostninger til hvert af landende, der gerne skulle finansiere ALT: transport, overnatning, ture, mad etc. (billetter og forsikringer ER betalt).

Efter mit møde med en konsulent i Jysk Rejsebureau, sidder jeg dog tilbage med det indtryk af at det er alt for lidt, hvis man gerne vil ud og opleve lidt af hvert, fx. dykning/bungee/riverraft/klatring – you name it..
    Jeg forventer ikke at hver dag skal byde på en ny kæmpe oplevelse, men vil stadig gerne have prøvet lidt af det hele.

Så hvad mener I sådan et budget bør lyde på?

På forhånd tak //Kasper

Anonym Katia

Nu skal min veninde og jeg snart på 9 mdrs Australien, og 1-2 mdr. i New Zealand, så har da prøvet at sætte mig lidt ind i priserne for ‘overlevelse’ er de steder. Kan intet sige om USA, andet end at jeg kan huske, at man altid kan finde billig junk food et sted, hehe.

Da jeg var til info møde om Australien fik jeg at vide, at det koster ca. 200-250 kr om dagen at ‘overleve’ dernede. Altså kost og logi. Det giver jo mellem 6.000-7.500 kr om måneden.
    Så hvis du gerne vil ud af de enkelte byer, og opleve noget, så ja. Så bør du have flere penge med. Eksempelvis så koster det dykkerkursus vi har booket koster ca. 3.300 kr., og det er med ungdoms rabat, ved ikke om du får sådan noget? Men ja. Læg helt klart mere til side.

I New Zealand har jeg læst mig frem til at det koster 20-27 NZ$ at overnatte et sted og maden på ca. 20NZ$ om dagen.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account