This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mia.Kjær

Hej Alle:)

Vi er to piger som rejser til Sydney i maj næste år. Vi har en måned til at rejse op til Cains med greyhound bus pas.. Dog vil vi gerne ind og se Ayers rock.. Hvis vi køber turen hjemmefra med billetter til fly osv. vil det koste os ca 5000 pr mand for 4 dage… Kan det gøres billigere og evt hvor?
    Rejser man så til og fra Brisbane ??
    Og hvad skla man evt se op langs kysten:)??

Håber nogen kan hjællpe:) Vi er i vildrede!!!

Anonym none

Har i kun 1 mdr til det hele? Altså både op ad kysten og ind til Ayers Rock?
    Jeg rejste op ad kysten fra Sydney til Cairns på 30 dage, og kunne sagtens have brugt længere tid.
    Vi var blandt andet på tur til Fraser Island, Whitsunday Islands, dykkertur ved GBR og meget mere. De forskellige ture starter ofte kun 2 eller 3 gange i ugen (Fx hver tirsdag og fredag), da du måske er afsted i 3 dage. Det betyder også, at hvis man “kun” har 30 dage (som jeg også selv havde), så bliver man nødt til at planlægge sin tur derop af, så man er sikker på at komme på de ture man vil. Jeg kunne godt have brugt lidt længere tid, så der var bedre plads til at ændre planer undervejs.

Vi fløj herefter fra Cairns til Alice Springs, hvorfra vi tog på en 3 dages tur ud til Ayers Rock, The Olgas osv. Super fed tur hvor vi sov under åben himmel.

Vi bookede alle vores ture op af østkysten i Byron Bay, og jeg vil helt klart fraråde jer at booke ture hjemmefra, da det kan gøres billigere når I er der nede. Det er ingen problem at finde ud af at booke ture – I bliver fx bombet med diverse tilbud på de hostels I bor på.

Anonym none

I har ret i, at der måske ikke er ligeså meget at se fra Sydney til Brisbane som fra Brisbane til Cairns.
    Der er dog alligevel Byron Bay og Surfers Paradise (ligger begge relativt tæt på Brisbane), som jeg synes er super hyggelige byer!
    Fra Byron Bay kan I tage på en tur ud til en lille by der hedder Nimbin, som minder om vores Christiania. Her bliver man budt på cookies og alverdens ting, så det er en ret sjov oplevelse.

Hvor flyver I hjem fra? Cairns?

I Sydney skal I selvfølgelig se Operahuset og Harbour Bridge. I Operahuset kan i tage ind og se en forestilling, fx med Symfoniorkestret, det koster så vidt jeg husker kun ca 35 $ eller der omkring. Ellers er der Bondi Beach, Botanisk Have, det kæmpe store fiskemarked, Chinatown osv. Ellers kan jeg faktisk ikke lige huske hvad vi så..

Har I dykkercertifikat? Vores 3-dages dykkertur ved Great Barrier Reef (fra Cairns) var klart en af de bedste ting ved Australien:)

Anonym Anonym

Ja, man går jo nok altid glip af nogte ligemeget hvad, men så må vi prioritere:) Ville du vælge turen mellen Sydney-Brisbane frem for turen til Ayers Rock?

Vi flyver hjem fra Cairns, dog skal vi nedenom Sydney, men kun en mellemlanding

Hvis vi kun har mellem 2-3 uger fra Brisbane-Cairns, kan vi så nå at se fx fraser island og andre ting udne at have vildt travlt??
    Og hvor mnage dage skal vi have i Sydney for at nå og se de gode ting? Jeg regner ikke med der bliver afslapning i Sydney, der skal vi være kulturelle fra morgen til aften, så må solbadning vente til vi kommer længere nord på:) For der er vel varmt selvom vi er i maj?
    Fiskemarked, er det sådan et stort marked hvor man kan købe tøj og dimser, så har jeg nemlig måske hørt om det..

Og tak for dine super gode svar!:)

Anonym none

Jeg ville vælge turen til Ayers Rock så. Kan anbefale “The Rock Tour”, dem var vi med og der var absolut intet at klage over:)

Hvis I har næsten 3 uger fra Brisbane til Cairns skulle I nok kunne nå Fraser Island + andre ture, og at slappe af også:)

Jeg ankom til Australien i april og tog hjem i starten af juni, og til sidst var det desværre ret dårligt vejr. Vi afsluttede nede sydpå fra Adelaide-Sydney, og gik i langbukser og langærmet bluse (og nogle gange jakke udenover), og det regnede engang imellem. Vi blev ret skuffede, da vi regnede med bedre vejr selvom vi var henne i maj, men selvfølgelig kan man være uheldig med vejret i Australien ligesom her hjemme. Og selvfølgelig er det varmere jo længere op mod Cairns I kommer.
    Ifølge min Lonely Planet er der i Sydney ca 11-20 grader i maj, mens der i Cairns er et sted mellem 20-30 grader. I kan evt selv kigge på temperaturen de forskellige steder herinde på siden: gå op under fanen “Rejseguide” og så vælg “Klima”.

Anonym none

Glemte lige at svare på dit spørgsmål omkring fiskemarkedet. Det er et kæmpe marked med fisk i alle afskygninger – jeg nåede desværre aldrig selv derhen, men det skulle efter sigende være ret sjovt at se.

Måske tænker du på Paddy’s marked? Det havde jeg da helt glemt at nævne. Det ligger i Sydney og er ret stort. Her er alle mulige forskellige ting – tøj, smykker, mad og souveniers. Det er helt sikkert også et besøg værd! 🙂

Anonym Mia.Kjær

Hej:)

Ja, vi har kun 30 dage, så det er ikke meget. Men jeg har hørt at der ikke er så meget at se mellem Sydney og Brisbane, som fx mellem Brisbane og Cains? Er det rigtigt?
    For så kunne en mulighed jo være at rejse med fly fra Sydney til Alice Spring og tage den 3 dages tur, og derefter flyve til Brisbane.
    Så hvis vi fx bruger 2-3 dage i Sydney, 5 dage på at komme frem og tilbage fra Alice Spring, så vil vi have omkring 3 uger til at rejse fra Brisbane til Cains…
    Hvordan lyder det?

Og er der noget du vil anbefale at se i Sydney og de anfdre steder?

Anonym Maja

Hej
    Generelt stiger flybilletterne jo tættere på man kommer.. Ofte er billetterne billigere hvis man booker dem i arbejdstiden, altså mens australier er på arbejde i forhold til om aftenen og i weekenden.. Webjet.com.au er en god side der sammenligner alle indenrigsfly.. Prøv evt. at søge forskellige tidspunkter om dagen og forskellige dage, for at se hvor meget det ændre sig 🙂

Hilsen Maja

Anonym Mia.Kjær

Tusinde tak for alle svarene:)

Lea: Du skriver at vejret var dårligt da i tog hjem og i var nede i syd.. På samme tidspunkt er vi oppe mod Carins, tror du så ikke at vejret måske er godt? Eller det skriver du jo så at der står i Lonely Planet:)
    Paddys Marked.. Er det svært at finde ?

Maja: Du skriver at jo tættere vi kommer, jo mere stiger priserne.. Logisk nok:) Men altså, når du skriver det er billigere at bygge mens de arbejder, gælder det også når vi er ankommet dertil?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account