This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Cibbe

Hej 😉 Jeg er en frisk pige på 20 år, der drømmer om at backpacke i Australien og New Zealand. Jeg søger en rejseven (m/k) til at opleve verdenen Down Under. Der må gerne være adventure, roadtrip, natur, dykning, kultur og meget andet.
    Skriv hvis du synes det lyder spændende 😉

Anonym Masi

Hej.

Jeg er frisk fyr på 23 år, som rigtig gerne vil til New Zealand især, men jeg er også åben for andre lande. Phillipinerne kunne være spændende, men Australien lyder også fedt 🙂

Jeg er vild med at være udendørs i naturen, og er helt vild med rapelling, dykning og andre actionprægede ting. Jeg har ikke selv dykkercertificat, men er interesseret i at tage det.

Jeg vil gerne afsted i efteråret 2012, umiddelbart tænker jeg Oktober, men jeg er fleksibel omkring det.

Vil du to afsted eller er du åben for at være i en mindre gruppe, f.eks. 5-6 personer? Begge dele synes jeg er fedt.

Ser frem til at høre fra dig.

/Masi

Anonym Cibbe

Men selvom man er to, kan man jo sagtens slå sig sammen med andre backpackere hvis man fx kan spare lidt penge på en tur eller lign 🙂

Hvis du har dykket for en dykkerklub, har du så ikke et certifikat? 🙂
    det mest “normale” dykkercertifikat man tager i udlandet er nok et padi. Det kan tages på ca en uges tid og koster 4-5.000 kr. Jeg er selv i gang med CMAS**..

Hvor er det fedt at du også gerne vil opleve de “originale” sider af landet og kulturen.

Mht økonomien, så billigt som muligt!! men vil helt klart flyve med 1-2 to for at gøre det det billigere. Man kan jo noget der hedder at “Whoofe” i NZ, dvs man arbejder hos en familie/farm for kost og logi. Det ville da helt klart være en oplevelse! Der ville nok bare også være situationer, hvor jeg måske ville vælge det anderledes. Ku’ fx godt tænke mig noget roadtrip på et tidspunkt, selvom det måske er en lidt dyrere måde.?

Så har vi nok de samme tanker 🙂 Men vil så heller ikke bare fræse igennem australien på en måned.

-Cibbe

Anonym Masi

Jeg har CMAS*

Jeg ved ikke om det var skruet anderledes sammen end normalt, men det var et 3årigt forløb. Jeg stoppede så midtvejs pga. manglende lyst, men det er efterhånden også 10 år siden jeg var i gang med det. Så det var mere bare en hobby på det tidspunkt, og jeg har ikke prøvet at dykke med flaske endnu, grundet en medfødt hjertefejl. Lægerne sagde først god for det da jeg var 19, så den del af det vil jeg gerne i gang med på et tidspunkt.

Men altså, hvis vi holder os til Australien og New Zealand, så kan vi jo sige mindst 2 måneder hvert sted. Et andet spørgsmål er så hvor meget af turen der skal planlægges. Vi bør nok være klar over hvor vi gerne vil hen og hvad vi vil se, og måske planlægge en rute, men der skal selvfølgelig også være mulighed for at være impulsiv.

Roadtrip lyder godt, den er jeg helt sikkert med på, det er bare et spørgsmål om at få pengene til at slå til. Hvor stort skal budgettet være?

Anonym Cibbe

3 år, det lyder længe.. jeg startede i januar og skulle gerne være uddannet til efteråret..

Det lyder meget mærkeligt, men kan godt forstå hvis du har en hjertefejl, at du skulle holde igen.. Så håber jeg da at det er muligt for dig i denne omgang, hvis det er.

Ja det lyder meget godt. Men synes det skal være en lidt grov planlægning, som du selv siger der skal plads til at være impulsiv.
    Der må vi jo lige snakke lidt mere intenst om hvad præcist det er hvad vi vil. Jeg håber lidt at kunne nå at få sparet omkring de 80.000 op til alt..

Men inden vi får planlagt en tur på flere måneder, så vil jeg da gerne se om vi svinger sammen 🙂 ellers er et halvt år lang tid!!

Anonym Cibbe

Hej Masi.

Det lyder fedt 🙂 jeg er mest interesseret i at rejse to, da det er meget nemmere at blive enige hvad vi skal. så skal der heller ikke tages så meget hensyn..

Det er fedt, du har lysten til at tage et dykkercertifikat, jeg er selv igang med det 😉 Det er en hel anden verden under overfladen.

Det lader til vi nogenlunde vil det samme, hvor lang tid tænker du på at være afsted?
    Mht rejsetidspunktet, er jeg også fleksibel, jeg skal bare lige ha’ skrabet nok penge sammen først 🙂 Men det bliver nok i slutningen af 2012..

Hvordan har du det med ar rejse i de ikke så turistprægede områder i både NZ og Aus?? 😉

Spændte hilsner Cibbe

Anonym Masi

Det har du selvfølgelig ret i 🙂

Har ikke set på mulighederne for at tage dykkercertifikatet i udlandet, men har tidl. dykket 1½ år i Danmark i en dykkerklub, så det har helt sikkert min interesse, jeg elsker at være under vandet.

Jeg vil helt klart helst rejse de steder hvor der ikke er for mange turister og gerne kan komme lidt ind på livet af lokalbefolkningen.

Hvad tænker du økonomimæssigt? Det oplagte at selvfølgelig at flyve derned fra Danmark (med et stop undervejs), men jeg kender nogen som sidste år kun brugte 20€ på at rejse til Spanien/Frankrig tur/retur. De blaffede sig til transporten og arbejdede for kost og logi. Hvordan har du det med sådan en måde at gøre tingene på? Jeg siger ikke at det skal være enten eller, det kan også være en kombination.

Ideelt set vil jeg gerne være 2-3 måneder i New Zealand, og rejse op til et halvt år i alt tror jeg.

/Masi

Anonym Masi

Helt enig 😉

Vi kan da snakke sammen på Skype og hvis det kører, så mødes face-to-face på et tidspunkt.

Anonym Anonym

Jeg har 70.000 kr. pt men når at spare mere op 🙂 Det er dog også nødvendigt da jeg regner med at tage til Grønland for tredje gang i juli 2013, og den tur koster nok 10.000.-

Men 80+ skal jeg nok have til Australien og New Zealand. Om jeg så vil så højt op beløbsmæssigt det er jeg ikke helt afklaret med endnu..

Min mail er mads.sp@gmail.com og mit Skype-navn er Mads.sp

Anonym Cibbe

Hvordan tjener du så mange penge, eller er det igennem et par år?

Okay, men det er jo så også op til dig selv. Der er ingen der siger vi skal have det præcis samme budget..

Okay tak 🙂

Anonym Cibbe

Hvor stort er dit budget?

Det lyder som en god ide, så skal jeg bare lige ind og oprettes 🙂

Kan jeg få din mail?

Anonym Masi

Det er gennem lidt tid ja 😉 Men jeg har ingen bil og giver kun 2700 i husleje inkl. vand og varme, på trods af at jeg har 49 m2. Det hjælper på det.

Det er ikke fordi jeg ikke vil bruge pengene, det lyder bare som et højt beløb. Men når jeg lige får regnet på hvad det koster med transport, daglig kost/logi og forskellige adventure ting, så er det måske ikke ved siden af 🙂

Anonym Cibbe

De hjælper også en del på det. Har du et arbejde der er så fleksibelt at du bare kan tage ud og rejse i lang tid af gangen??

Det er dyrt at rejse og leve down under, så håber da ikke jeg selv har skudt ved siden af 🙂 men tror det er okay passende beløb..

Anonym Masi

Jeg er studerende og færdig til sommer. Som nyuddannet er jeg sikret dagpenge, men vil selvfølgelig gå efter at få et midlertidigt arbejde indtil jeg skal afsted.

I New Zealand er leveomkostningerne mindre end i Danmark, mens niveauet i Australien som minimum matcher Danmarks, hvis ikke det er lidt højere.

Det ville være super at arbejde sig til kost og logi, men vi skal jo forholde os til visum reglerne i den forbindelse, og det er et lidt indviklet system.

Men det der især koster er jo transportomkostninger og adventure ting. Et faldskærmsspring kan f.eks. koste fra 700-3000 kr. alt afhængig af mellem pakke du vælger. Så man må gøre op med sig selv hvad man vil og i hvilken grad det skal ske.

Men lad os snakke lidt om det på Skype i næste uge. Jeg skal snart påbegynde min hovedopgave, så jeg er hjemme de fleste dage. Så du skriver bare en dag og et tidspunkt der passer dig.. 🙂

Anonym Cibbe

Hej mads.

Jeg har lige besluttet mig for at tage på et højskoleophold i Australien og en rundrejse på NZ, istedet for at backpacke.

Så jeg duer ikke rigtig som en rejsekammerat alligevel, du må squ undskylde hvis du bliver skuffet eller noget.

Det var hyggeligt at snakke med dig. Håber du får en fed tur og finder en anden.

Hilsen Cibbe

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account