Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3507501
     Anonym

      Endelig fik jeg taget mig sammen. Til i hvert fald at tage beslutningen: jeg vil til Cuba og backpacke fra slutningen af juni til slutningen af august 2007. Men jeg er totalt på bar bund! Som det ser ud nu, så er min plan ganske simpelt at rejse derover alene. Har dog overvejet at tage en tur i arbejdslejr gennem Mellemfolkelig Samvirke, og således komme godt geografisk fra start, og måske møde nogle, man kan rejse videre sammen med. Hvad er jeres erfaringer med backpacking på Cuba? Hvor mange finanser skal man satse på at spare op? Ja, hvordan foregår backpacking i det hele taget på Cuba?

      Håber, I kan hjælpe.

      Bedste hilsner
      Martin

      #3507503
       none

        Hej Martin!
        Her er en hjemmeside på bl. a. engelsk om togrejser på Cuba http://www.fahrplancenter.com/AIFFLAKubaEntry04.html
        Mvh. Jesper

        #3507508
         ronnie

          Cool!! God tur min ven.
          det vil jeg også gerne høre lidt om.
          hilsen. Ronnie.

          #3507515
           Anonym

            Hej Martin

            Det er ret ligetil at backpacke på Cuba. Transport kan være lidt tricky at arrangere, men for 1 USD kan du forudbestille busser og tog på rejsebureauer og nogle hoteller (hvilket ikke kan lade sig gøre på stationen)
            Har du meget tid, kan du køre med lokale lastbiler på ladet mm.
            Jeg foreslår at du bor i casas particulares (private hjem med et blåt/hvidt skilt udenfor døren).
            Ellers findes der camps (mest for cubanere, men også enkelte udlændinge) som du kan finde i Lonely Planet.

            Rigtig god tur
            Raslyng

            #3507978
             Lisa

              Hejsa.

              Jeg backpackede på Cuba i foråret sammen med en veninde, og vi havde meget svært ved at få lift med lastbilerne. Busserne er lidt smådyre, men også rigtig gode, med aircondition og toilet osv.
              Man bor rigtig godt i casas, men til gengæld koster det også noget mere end man måske er vant til at betale for et hostel, som der jo desværre ikke findes nogle af Cuba.
              God tur.

            Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

            Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

            © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

            Log ind med brugernavn & kodeord

            eller    

            Glemt dine oplysninger?

            Create Account