This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Sikke en dejlig søster du er. Min egen skønne søster inviterede mig til Thailand da jeg var 17 (så det er nu 11 år siden) og det var en helt fantastisk oplevelse.

Men da du har været i Thailand, så ville mit bud være et eller to af de andre SØA lande, såsom Vietnam. Det er super let at rejse op/ned gennem landet da der findes de her fra Hanoi til Ho Chi Minh City billetter og så er der stop i diverse byer under vejs hvor man selv bestemmer hvor længe man vil være hvert sted. Så jeg synes bestemt at Vietnam er det nemmeste land at rejse udover Thailand når det kommer til SØA.

God tur

Anonym Anonym

Mange tak for svaret, jeg vil prøve at kigge lidt nærmere på Vietnam.

Anonym Tine

Ja, jeg vil umiddelbart også forslå Vietnam, måske Bali i Indonesien (har ikke været andre steder i Indonesien) man bruger ofte privatchauffører rundt og det er billigt (vi gav mellem 50-200 kr for en halv til en hel dag), men også Borneo kunne være et godt sted (men der har du jo været)…jeg ville se på hendes interesser og så tage den derfra 🙂

ps. pisse fed gave!!

Anonym CamBach

Okay, jeg frygtede lidt at Vietnam måske ville være for barsk for en pige på 13år, men måske det er mere Cambodia?

Ja jeg vil heslt ikke et sted jeg har rejst i men har dog overvejet at rejse op gennem Malaysia og ende i Thailand.. Men håber på lidt flere forslag/info herinde inden jeg ligger mig fast på noget endnu 🙂

Mange tak for svarene 🙂

Anonym Anonym

Jeg har aldrig været der, men har hørt at Nepal skulle være et rigtig fint sted at rejse og billigt 🙂

Anonym CamBach

Hej,

Jeg har lige brug for lidt inspiration/gode råd, da jeg næste år vil give min lillesøster 3 ugers rejse, sammen med mig, i konfirmationsgave..

Jeg er selv 26år og har backpacket i Chile, Argentina, Thailand, Borneo, Singapore, Australien, New Zealand.

Jeg vil gerne give min søster hendes livs oplevelse så jeg har en række krav til rejsen:

– det skal være let og forholdsvis sikkert at rejse i landet
    – det skal være forholdsvis billigt, transport/overnatning
    – der skal være mulighed for at se en masse natur og kultur fx. dykning/snorkling, trekking, templer mv.

Jeg tænker selv Asien men er åben overfor alle forslag..

Håber MEGET at få en masse gode ideer fra jer derude!

Mange hilsner Camilla

Anonym Anonym

Der er jo også Malaysia, som har en masse at byde på. Vi har været i Malaysia to gange før og mine piger på 14 og 11 år vil tilbage. Det nemt at rejse rundt som i Thailand og ikke meget dyrere at leve.
    Georgetown, Cameron Highland, Taman negara og Perhentian ligger lige til højrebenet. Passer også fint med 3 uger.
    God tur c”,).

Anonym Heidi

Sri Lanka er også et nemt og billigt sted at rejse rundt (især med tog). Der er alt for virkelig smuk natur, templer, lækre strande, dyreliv, jungle, stor by osv.
    Lokalbefolkningen er rigtig venlige, omend man godt som pige kan få lidt opmærksomhed, dog har jeg ikke selv oplevet noget ubehageligt.

Der er billigt at leve, man kan få fine værelser med AC til omkring 100-150 kr. Og maden er ligeledes billig (en hovedret kan man sagtens få for 20-30 kr på restaurent).

Anonym CamBach

Tusind tak. Uhh Sri Lanka har jeg læst at der stadig er en del uroligheder blandt “bander”… Sikkert ikke noget man bemærker som backpacker men lige når det er med min lillesøster og kun 3 uger så tror jeg, jeg foretrækker noget ” mere sikkert” – men Sri Lanka er da helt sikkert røget på min liste til næste tur med kæresten 🙂

Malaysia er et godt bud og jeg har selv tænkt på følgende rute som jeg har siddet og rodet lidt med:

-DK til Bangkok, 1 overnatning.
    – tog/bus til Siem Reap Cambodia, se Angkor Wat templerne, ca. 5 dage.
    – fly til Kuala Lumpur og bruge ca. 1 uge i Malaysia og videre med bus til Thailand.
    – bruge ca. 5 dage ved Phi Phi/Khao Sok nationalpark
    – fly fra Phuket til Chiang Mai ca, 4 dage og hjem til DK

Det bliver ca. 3 uger og godt nok meget på programmet men synes det er et fedt program for en 3 ugers tur 😉

KOM GERNE MED KOMMENTAR 🙂

Anonym MissAdventure

Jeg har rejst i både Thailand, Malaysia, Indonesien m.m.
    Hvis du allerede har brugt en del tid i Thailand, ville jeg vælge ENTEN Malaysia eller Indonesien…

Malaysia: Fx. Perhentian Island (så lækkert), Kuala Lumpur og Teman Negara + evt. Tioman eller Langkawi….

Indonesien: Bali, Gili, Lombok – 1 uge hvert sted (evt. udskifte et a stederne med en 4 dages bådtur til Komodo)
    Hvis du ikke kan finde billige flybilletter til Indonesien, kan i flyve til enten Kuala Lumpur eller Singapore – og så billigt med Airasia derfra til Bali 🙂

MVH MissAdventure

Anonym Ehm91

Helt klart Vietnam. Det er billigt, det er spændende og meget sikkert. Check evt. http://www.um.dk , hvis du vil se hvilke lande der er sikre (:
    Jeg har selv rejst i Vietnam fra syd til nord og skal dertil igen næste år. Det er et fantastisk land og folk er så venlige. Kan helt klart anbefales.

Anonym CamBach

Mange tak!

MissAdventure: Har du været på Borneo? Jeg har rejst i meget af det nordlige af Borneo og tænkte på om Indonesien minder om det?

Vietnam tiltaler mig også i højgrad! Og især at rejse fra nord til syd! Hvis du gider Ehm91, så må du rigtig gerne sende mig en “top ti” liste over de fedeste oplevelser 🙂

Vh Camilla

Anonym HeidiZ

Jeg synes det er lidt “sjovt” at man overvejer Indonesien, Borneo, Vietnam og Cambodia og så afskrive Sri Lanka pga. bande uroligheder? Det er ikke for at være flabet jeg skriver det her indlæg, men jeg synes det er synd at folk har det indtryk at Sri Lanka skulle være et mere farligt sted at rejse end fx. Cambodia og Indonesien. Uroligheder kan du opleve alle steder og selvfølgelig er Sri Lanka da sikkert ingen undtagelse. Men så længe man bruger sin sunde fornuft, vil jeg ikke mene, at Sri Lanka skulle være et mere udsat sted at rejse, end så mange andre.

Efter hvad jeg er orienteret så er der ikke såkaldte bander på Sri Lanka, men landet har lidt under en lang og grusom borgerkrig med de tamilske tiger. Dette er dog slut nu, fredsaftale er skrevet og der har ikke været nogle uroligheder i flere år. Befolkningen ønsker at leve i fred og få deres samfund på fode igen.

Har selv lige tilbragt 3 uger på Sri Lanka og vi oplevede absolut ingen uroligheder, andet end et meget fredeligt optog igennem en by for bedre arbejdsforhold. Men det findes jo overalt i verden.

Desuden mødte vi da også “mange” udenlandske familier som rejste rundt i landet, med børn under 13 år. Mange set i forhold til at Sri Lanka ikke er så turistet som fx. Thailand.

Lige endnu en fortaler for Sri Lanka :-))

Anonym Heidi

Jeg synes det er lidt “sjovt” at man overvejer Indonesien, Borneo, Vietnam og Cambodia og så afskrive Sri Lanka pga. bande uroligheder? Det er ikke for at være flabet jeg skriver det her indlæg, men jeg synes det er synd at folk har det indtryk at Sri Lanka skulle være et mere farligt sted at rejse end fx. Cambodia og Indonesien. Uroligheder kan du opleve alle steder og selvfølgelig er Sri Lanka da sikkert ingen undtagelse. Men så længe man bruger sin sunde fornuft, vil jeg ikke mene, at Sri Lanka skulle være et mere udsat sted at rejse, end så mange andre.

Efter hvad jeg er orienteret så er der ikke såkaldte bander på Sri Lanka, men landet har lidt under en lang og grusom borgerkrig med de tamilske tiger. Dette er dog slut nu, fredsaftale er skrevet og der har ikke været nogle uroligheder i flere år. Befolkningen ønsker at leve i fred og få deres samfund på fode igen.

Har selv lige tilbragt 3 uger på Sri Lanka og vi oplevede absolut ingen uroligheder, andet end et meget fredeligt optog igennem en by for bedre arbejdsforhold. Men det findes jo overalt i verden.

Desuden mødte vi da også “mange” udenlandske familier som rejste rundt i landet, med børn under 13 år. Mange set i forhold til at Sri Lanka ikke er så turistet som fx. Thailand.

Lige endnu en fortaler for Sri Lanka :-))

Anonym CamBach

Tak, så vil jeg da lige kigge en ekstra gang på Sri Lanka! Også fedt med et sted ikke alle kommer til jo 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 26 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account