Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/backpackerplanet.dk/public_html/wp-content/plugins/pmpro-bbpress/pmpro-bbpress.php on line 25631. august 2011 kl. 6:11 #3539078
class="loop-item-0 user-id-0 bbp-parent-forum-200019 bbp-parent-topic-3539020 bbp-reply-position-18 odd topic-author post-3539078 reply type-reply status-publish hentry pmpro-has-access">HeidiJeg tror i hvert fald det ville kunne give jer en rigtig fed oplevelse og man kan komme hjem med noget, som ikke alle andre har prøvet 🙂
Der er også danske charterselskaber som sender folk derned på ferie, så mon ikke det er fordi de vurdere at der ikke er nogen fare? 🙂
Ja, jeg har været på Malaysisk Borneo to gange….
Og nej, jeg vil slet ikke sammenligne Bali/Gili/Lombok med det…..
I forhold til en 13 årig pige, vil jeg sige Indonesien…
Nemt, billigt og rigtigt mange muligheder for oplevelser….
Fx. snorkle med delfiner i Lovina på Bali, dykke (vraget ved Tulambén er fantastisk…. og så også mantaer ved Manta Point…), Komodo dragons, vulkantrekking og en masse kultur…. skønne strande og fest på Gili….
Jeg synes, Indonesien er virkelig value for money… og vildt mange oplevelser.
Jeg har kun tilbragt kort tid på Sri Lanka…. så har kun set colombo og Negombo….
Men Bali og de omkringliggende øer er jeg vild med 🙂
Borneo er også fedt… men et helt andet prisleje.
Jeg tilslutter mig MissAdventure’s kommentarer og mener også at store dele af Indonesien er langt mere autentisk end Malaysisk Borneo. Overvej også Sumatra- eller Sulawesi regionen.
Er stor fan af Filippinerne og mener også, at det skal nævnes i den her sammenhæng. Kulturen er lidt anderledes end i resten af sydøstasien, men det er ikke desto mindre det bedste folkefærd jeg endnu har mødt! Rejseomkostningerne kan holdes på et rigtig lavt niveau her, og der er ligesom i de andre lande der nævnes masser muligheder for at finde hvad du søger – på nær templer.
I den nordlige del af landet har du virkelig mange grotter. Nogle kan du udforske alene, andre ikke. Derudover måske verdens smukkeste risterasser i Batad, Hapao og Banaue m.fl. og så eller smukke hikes rundt i højlandet. I Bicol-regionen kan du svømme med hvalhajer, og er du rigtig heldig med været kan du bestige Mt Mayon som den første kvinde nogensinde. I Visayas-regionen har du enormt mange og meget varierede dive sites. Ved Malapascua finder du bl.a. Thresher Sharks og Manta Rays, på Apo Island noget af det mest uberørte og smukkeste koralrev du kan forestille dig og i Moalboal stimer af fisk der tæller millioner og får en dyk ved højlys dag til, at minde om et twillight dive. I mega metropolen Manila finder du alle storbyens fristelser. Needless to say, at der selvfølgelig er de obligatoriske bounty strande rigtig mange steder og så er fordelen ved landet at turismen udenfor de mest gængse steder kun meget lidt udviklet, og det er rigtig nemt at komme derud hvor de lokale kun har set hvide enkelte gange før.
Den største ulempe ved Filippinerne er, at maden på ingen måder er lige så god som i resten af sydøstasien. Den største fordel ved Filippinerne er, at en meget meget stor del af befolkningen snakker utrolig godt engelsk, derfor er det rigtig nemt virkelig at komme ind under huden på mennesker og på kulturen.
Lad os endelig høre, hvad du beslutter dig for. Rigtig god tur! 🙂
Jeg synes måske kun at du skal koncentrer dig om et eller to lande…tre lande er meget på tre uger. Jeg brugte en måned i Thailand og en i Malaysia og det var slet ikke nok…
ved ikke om din søster er rejsevant, men det kan også blive meget rejsen for en pige på 13 år 🙂
Ud fra alle de indlæg kan man vist konkludere, at ca. hele Sydøst Asien er fantastisk og klart kan anbefales? :b Så uanset hvad bliver det en god tur tror jeg (:
Jeg har heller ikke lagt mig fast på noget endnu, men Cambodia er jo kun for at se Angkor Wat og det er i princippet en dagstur..
Jeg har brugt 2,5 mdr selv i Thailand så ved hvad jeg vil vise hende og hvad der ikke er værd at se 🙂
Så Malaysia bliver der hvor vi nok vil bruge mest tid.. Men som sagt intet ligger fast og overvejer også stadig kun at tage til Vietnam så ja skal lige have undersøgt en masse flere ting først 🙂
Ja jeg skal godt nok have undersøgt flere steder til mindste detalje før jeg tager den endelig beslutning. Desværre bliver indonesien for dyrt i denne omgang, 2 flybilletter retur kommer op i ca. 15.000kr og så kommer der alt det andet ved siden af. Så Indonesien gemmer jeg til en anden gang hvor jeg har mere tid og måske sammen med kæresten i stedet 🙂
Jeg værdsætter meget alle forslag og skal nok vende tilbage 🙂
Hvornår skal du afsted???
Jeg gav 4500 med Emirates t/r til Singapore (juni/aug)… og billigt med Airasia fra Singapore til Bali.
Så 15.000 lyder meget voldsomt.
MVH MissAdventure
Det skal helst være i juli mdr. Men har godt nok ikke tjekket prisen til Singapore.. Har fundet retur til Bangkok for ca 8000kr alt inkl for 2 personer…
Jeg mener det var Politikken der lavede en statistik på billetpriser og konkluderere, at det bedste tidspunkt at købe, er 5 uger før afgang. Jeg ved ikke helt, hvor meget hold der er i det, i dit konkrete tilfælde. Anyway når du er så tidligt ude som du er gør det ikke så meget om du bestiller i dag eller om et par måneder. Mit råd er, at du tilmelder dig en prisagent på en af de mange søgemaskiner (Momondo, Travelmarket o.l.) og ser hvordan udviklingen er. Nogle gange dukker der nogle mærkelige – men gode – priser op som kun er tilgængelige et par dage. Jeg fandt København – Caracas retur med Lufthansa til 3.000 kr., prisniveauet er normalt i omegnen af 5.000 kr.
Retur til Bangkok for omkring 3.600-4.000 til Bangkok er rigtig fornuftigt, omkring 500 kr. mere til Kuala Lumpur og Singapore.
Jeg kan desværre meddele at min far og stedmor har ændret mening og ikke vil lade min lillesøster komme med ud at rejse.
Tak for al opbakning og inspiration.
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.