This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym admin

Mange dropper rejsen til Australien, fordi de mener det er for dyrt, men både flybilletter og ophold koster mindre end de fleste tror.

På redaktionen har vi foretaget en lille undersøgelse af prisen på flybilletter til Australien. Uanset hvilken måned man rejser i, kan man komme afsted for cirka kr. 6.500,- for en returbillet København-Sydney.

På Hostelworld har vi undersøgt priser på hostels, og skiftende fra by til by koster de billigste priser fra kr. 60 til kr. 130,- pr. nat.

Langt de fleste steder kan man købe maden i supermarkeder og tilberede den på sit hostel.

Ingen i redaktionen har været i Australien for nyligt, så vi spørger jer:
    * Hvad brugte I pr. dag i Australien?
    * Hvad er dyrt og hvad er billigt?
    * Har I nogle gode sparetips?

Vi glæder os til at høre fra jer.

Venlige hilsner

Redaktionen på Backpacker Planet

Anonym Dennis

Da jeg var i OZ i 2008 sep, okt og nov brugte jeg mange penge, men med fuldt overlæg – jeg har sparet op, og ville leve lidt mindre besværligt end man gør når man SKAL spare på alt – sådan føler jeg det i hvert fald, men vi er jo så forskellige,

Min flybillet kosten 10k men det var med singapore airlines cph/sng/syd og retur, og mellem singapore og sydney begge veje fløj vi med A380 – det var også planlagt fra vores side, det skulle vi lige prøve.

Vi boede billigt på hostels, dér ville vi spare og det kostede i snit 100 kr pr nat, vi købte kun morgenmad i supermarkedet og vand, resten af tiden spiste vi ude, da vi ikke flere gange om dagen gad tage tilbage til hostel. Mad pr dag med drikkevarer lå på 130-150 kr.

Nu skal det lige siges, at vi var der i Oz´øko krise og kursen lå under 4.00 hver dag. I dag ligger den på 5,50. Så alt andet lige er det noget dyrere at leve i Oz pt.

Men sparetips: når man booker et hostel er der på 90% af dem, morgenmad includeret, så der kan spares et måltid. Husk også at checke om internet er gratis, eller hvis i selv har bærbar om wifi er gratis – hvor vi boede kostede det nogle steder.

Der er mange free adventures og hvis man vil booke noget som koster penge, så spørg på hostel, tit har de aftaler med firmaer og får rabat. I kan sågar presse dem lidt i pris nogle steder, da der er mange udbydere om det samme.

Men ellers vil jeg igen sige det som jeg mener: når man tager til australien er det ikke får at spare og spare, ting koster, fede ting koster mere og tit er det sgu også dét værd. Spar på dagligdags tingene som hostel, mad, flybillet, transport, men resten er det sgu lidt federe og betale lidt mere og få lidt mere.

Blot mine 10 cents.

Dennis

Anonym Heidi Bak

Jeg er i Australien for et semester og JA australien er rigtig dyrt. Alkohol, cigaretter og groentsager er klart dyrest. Cigaretter koster minimum 65 kr. per 25 stk. en six-pack oel koster ca fra 75 kr. og groentsager koster generelt voldsomt meget, og specielt i oejeblikekt pga. oversvoemmelser og yasi. Saa hvis mad skal vaere billigt er man noedt til at leve af nudler og pasta/ketchup.

Transport er heller ikke det billigste. Jeg har endnu ikke rejst rundt, saa er ikke sikker paa hvad der er billigst, men regner bestemt med at det er leje af bil og saa maaske finde nogle mennesker paa gumtree.com.au at koere med.

Hostels kan godt goeres nogenlunde billigt. hurra! De steder jeg har vaeret har der ikke vaeret fri wifi og Australien er generelt ikke saa langt fremme med internet. Det vil sige at hvis man ikke er i en af de stoerste byer, saa er den eneste vej internetcafeer.
    Vi har couchsurfet en del for at spare penge og heldigvis er australiere nok det venligste folk der findes, specielt i queensland. Desuden faar man altid nogle gode tips til hvad der skal ses naar man bor sammen med australiere.

Men ja, man skal altsaa ikke tage til OZ for at spare penge, her skal bruges alt hvad man kan.

Australien er fantastisk og det er jo backbacker heaven, saa man kan altid moede masser af sjove mennesker.

Heidi

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account