Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3536992
     Angela Blach

      Hejsa…

      Jeg rejser til Guatemala om små 2 uger, men har overvejet at tage et smut forbi Belize. Så jeg ville lige høre om der er nogen der kan anbefale det og kender noget til landet?

      ;O)

      #3537020
       AnneDybkjær

        Du må helt sikkert ikke snyde dig selv for Belize! Jeg var der i marts sidste år og det er uden tvivl det fedeste land jeg har været i og tager tilbage så snart muligheden er der.
        Du skriver ikke hvad du er til, men jeg blev fanget af kulturen og indbyggerne i landet. Det er reggae og afslappede folk all over og så er der – som Michael også skriver – fantastisk snorkling og strande. Det er svært at beskrive, for (i hvert fald for mig) er det noget helt særligt man bliver fanget af i Belize og skal opleves.

        #3537021
         Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

          Jeg vil gerne tilslutte mig koret der synes du skal gøre dig den ulejlighed at besøge Belize. Det er et fedt land og der er mange gode ting at opleve. I starten virker det lidt dodgy, men når du først har vænnet dig til Garifuna lifestyle, så er det et behageligt og anderledes laid back end Mexico og mañana mañana.

          Jeg vil bl.a. anbefale Ian’s Cave Branch lidt udenfor Belmopan hvor der er gode muligheder for at lave nogle forskellige ture. Vi lavede Black hole drop – rapelling 100 meter.

          Derudover vil jeg anbefale Blue Hole hvis du er til dykning. Det er et kort dyk, da det også er dybt, men det er meget spektakulært når du først er kommet helt derned. Jeg vil dog gerne indrømme at jeg blev ‘lidt skuffet’ over dykningen generelt. Jeg havde hørt meget godt om dykning i Belize og Lighthouse reef i særdeleshed og det blev ikke rigtigt indfriet synes jeg. Jeg er mest til de store pelagiske fisk og dem er der ikke mange af derude. Du kan være heldig at se nogle reef sharks i blue hole, men så er det vist også det. Du kan sagtens finde bedre dykning andre steder i verden, så det skal ikke være det der er årsagen til at du tager til Belize, så kan du ligeså godt tage til Mexico hvor du bla. kan dykke i de spektakulære cenotes.

          Et andet minus ved Belize er at det er dyrt. Ikke blot at opholde sig i, men også at forlade. Da jeg var der rejste jeg i første omgang igennem Belize for at komme til Guatemala for at se Tikal. Der er nogle høje afgangsskatter og dem fik vi så lov at betale 2 gange. Skatterne tager ikke højde for hvor mange dage du har været i landet. Jeg vil derfor anbefale dig så vidt det er muligt kun at forlade landet én gang på din rejse.

          Men men men – De positive ting ved Belize overskygger klart de negative, så bare se at komme afsted! God tur 🙂

          #3537017
           michael tonny

            Berlize er en oplevelse på alle måder.Black engelsk talende caribisk garifuna befolkning ..lidt ala jamica. Verdens næststørste koralrev ligger ud for berlize kyst og er et paradis for snorkling og dykkere. Boede et uge på øen – Cay caulker- fed lille ø – hvor skiltene – Go slow – bliver overholdt i de kridhvide sand på den smukke lille ø.
            i hovedstaden Belmopan bor der 4000 mennesker – jeg boede senere syd på i Berlize i byen Placencia :

            http://www.travelbelize.org/destinations/destinations/placencia-peninsula.html

            Busser kører mellem byerne rundt i Berlize og speedbåde fragter gæster ud til øerne. shop arounde der er mange spændende øer at besøge.
            tip : check flere priser – før køb.
            Tæt på belize finder du mexico’smukke strande – det er stedet for strand freaks – Men Berlize er stedet for snorkele og dykkere…og eventyr.

            Valuta : berlize dollars – halv us dollar.
            sprog : eng.
            go tour.
            Mt

            #3537028
             Lisbeth7200

              Har desværre ikke selv været der men står helt klart på min top 3 over steder i verden jeg gerne vil til! En af mine venner beskriver Belize som det smukkeste sted i verden så kan ikke se hvorfor du burde holde dig tilbage 🙂 Do it!

              #3537047
               lauridsen_lars@hotmail.com

                hej.
                Kan helt klar anbefaldes og ja key cooker er stedet for back packer.
                Og sp taler de alle sammen Engelsk og det er lidt sjovet når alle de andre lande taler spansk. hasta luego. lars

                #3537059
                 Angela Blach

                  Takker for de dejlige svar, de kan helt sikkert bruges…;O)

                  #3537149
                   Floras

                    Hejsa Angela
                    Jeg bor i øjeblikket i Guatemala City, så sig til hvis du kommer her forbi, så giver jeg en kop kaffe og en tortilla 🙂
                    Jeg overvejer selv at tage et smut forbi Belize på et tidspunkt, så kan jeg evt. få et par tips fra dig når du har været der.

                    Buen viaje!

                    #3537153
                     Angela Blach

                      Hej Floras…
                      Mange tak for invitationen…:O) Jeg lander i Guatemala City imorgen tidligt, men tager direkte til Antigua, så hvis du skulle komme forbi der, er du mere end velkommen til at skrive så vi evt. kan mødes…!? :O)

                      Hilsen Angela

                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

                    Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                    © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                    Log ind med brugernavn & kodeord

                    eller    

                    Glemt dine oplysninger?

                    Create Account