This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Chris-girl

Jeg og min kæreste sidder og snakker om en tur til USA – forhåbentlig fra maj. Vi håber på at bruge 4-8 uger, alt afhængigt af hvad der sker til den tid.

Vi har ikke besluttet, hvor vi skal starte, men før vi kan beslutte os i detajler, vil vi vide om det er mest optimalt med at leje en bil og selv køre rundt, eller tage bus rundt. Vi regner med at vi fokuserer på det vestlige af USA, med et smut til Florida til sidst måske.

– har I erfaringer med at selv køre i bil rundt i det vestlige del? Er det bedre med 4 i bil, eller kan vi nøjes med at være os selv to?

Chris-girl

Anonym Karsten Blok, Texas

Køb en bil og kør rundt… Det er skod at være herovre uden bil… Der er ikke mange offentlige transportmidler….

Find en billig bil og sælg den på ebay eller Craigs List

Karsten, Texas

Anonym Chris-girl

Vil det ikke være lidt dumt at købe bil, hvis vi ender med at være derover kun 4 uger?
    Er det måske ikke bedre at leje en bil?

/ Chris-girl

Anonym Helle

Hej Chris-girl

Mig og min kæreste var i USA 4 uger i sommeren 2006. Her kørte vi rundt i Californien, Utah, Nevada og Arizona! Det var super lækkert at have en bil. Afstandene er meget store derovre, så bilen giver en stor grad af frihed. Man kan holde, hvis man finder en hyggelig by, og lave planerne om, hvis man vil. Vi lejede bilen hjemmefra, så vi kunne hente den i lufthavnen da vi landede. Bilen var super lækker med aircon, automat gear og fartpilot. Det kostede os ca 10000 kroner at have den i 4 uger, men vi var også under 25 år, hvilket gør det dyrere. Vi betalte det hele hjemmefra og så var forsikring inkluderet! Hvis der skete noget med bilen, havde vi et nummer vi skulle ringe på. Så kunne vi få byttet til en ny bil! Det var dejligt nemt, og en god måde at rejse på. Campingpladserne i USA er også en oplevelse, med amerikanernes KÆMPE campingbusser!
    Mangler I inspiration, havde vi en rejseblog mens vi var derovre: http://www.travellog.dk/helle_og_gert

Jeg håber I får en rigtig god tur!

Hilsen Helle

Anonym chris-girl

Hej Helle,

Tak for din besvarelse. Vi kan altid bruge inspiration og vil kigge på jeres rejseblog.
    Vi kan godt se ideen at køre selv rundt, men ville lige sikre os om det var nemmere end at køre med offentlige transportmidler.

Chris-girl

Anonym anne

hej,
    jeg kunne godt tænke mig at rejse rundt i usa, leje en bil og sove på moteller. rejsen skal være på ca. 1 år. hvad ville det koste.

Anonym Mikkel

Helt klart lej en bil.
    http://www.usatours.dk

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account