This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym chrizzy16

Hej min kæreste og jeg har planlagt at tage til Australien om et år.
    Vi har planer om at købe os en bil også kører Australien tyndt i et års tid.

Det vi gerne vil vide nu er:
    * hvad skal vi være opmærksomme på med hensyn til at købe bil i Australien?
    * Kender du til et sted hvor de sælger biler specielt til backpackere ?

* Hvad med forsikringer? . hvad skal vi være særlig opmærksomme på med hensyn til dem?.

håber i kan hjælpe os med vores spørgsmål

Venlig Hilsen
    Christina og Kristian

Anonym Michelle

jeg kan ikke huske hvad fimraet hedder.
    men man kan “købe” en bil for f.eks. 5000 dollars hvor der både er telt osv i, sådan at man kan campe rundt omkring. og når man er færdig sælger man den tilbage til det samme firma for f.eks. 3000 dollars. billigt og smart 🙂

Anonym Munoz

Hvis I tænker at starte i Sydney er Kings Cross car market bestemt et besøg værd.

Se linket det vil give Jer en masse svar vedrørende køb/salg af bil i AUS inkl. generelt info om forsikringer osv.

http://www.carmarket.com.au/

Bemærk at det er værd at kigge efter “backpacker biler”. Udover bilen er der også et hav af camping udstyr med i prisen, f.eks. telt, liggeunderlag, myggenet, kølebox, opvaskebalje, bestik, krus osv. Alt godt til at have ved et besøg ved Ayers Rock og out back’en.

Overvej grundigt over hvilken biltype I skal have. Vælg f.eks en bil der er nemt at få reservedele til. F.eks. en Ford Falcon Stationcar er meget udbredt i hele AUS. Der er ikke meget ved at sidde i en lille bitte flække og vente 4-6 uger på at få tilsendt en reservedel til en sjældenere bil, vel? Desuden er en station car også ret handy, ved at man kan lægge bagsædet helt ned. Med liggeunderlag bagi (og resten af bagagen til opbevaring i teltet), kan man ligge udstrakt og evt med åben bagsmæk, til udluftning, er det faktisk bedre end at ligge i et ulideligt varmt telt. Derudover er man også væk fra alt det kryb på jorden 🙂

Held og lykke og rigtig god tur 🙂

Anonym katrine

hej Christina og Kristian

Min kæreste og jeg var i australien sidste år, vi købte en bil af et dansk ægtepar der boede 400km nord for sydney.
    Jeg er næsten sikker på at de stadig gerne hjælper backpackere, hvis i er interesseret så kan jeg sikkert godt hjælpe jer med at komme i kontakt med dem.
    hilsen katrine
    kanteledous@hotmail.com

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account