This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym OlafFO

Nogen som har erfaring med at leje bil i USA ?

Jeg var inde på avis.com og for at få et overblik over
    hvad det koster at leje en bil i 10 dage fra Arizona til Las Vegas.

for 10 dage koster en Chevrolet Aveo or similar, som er den billigste bil. 673,31 inkl. skat.

Har man brug for alt dette ?

Loss Damage Waiver 26,99 per day
    Personal Accident insurrance 4
    Personal effects protection 2,95
    additional liability insurance 14,49

Jeg gætter på at man har brug for Loss Damage ?

Tak

Anonym Camilla

Min erfaring viser at det er billigst at leje hjemmefra. Lej hos Kilroy Travels, Mrjet.dk eller lign. Regn med at betale ca 1500 kr per uge inkl. forsikring og fri km.

LWD svarer til kaskoforsikring, og det er absolut must.

Bemærk at du kommer til at betale et envejsgebyr, hvis du henter bilen i Arizona og afleverer den i Las Vegas. Det kan godt være relativt store beløb. Dette envejsbeløb betaler man typisk ikke mellem Las Vegas, Los Angeles eller San Francisco.

Hvis du skal til Arizona, kan du se nogle af mine gamle turberetninger fra staten på friluftssitet Outsite.org Brug søgefunktionen til at søge på Arizona. Du kan også se billeder fra min seneste tur derover fra November 2008 her:

http://www.flickr.com/photos/camillabacher/collections/

Rigtig god tur!

Anonym Camilla

Du undgår netop at blive snydt, når du lejer hjemmefra fordi MrJet og Kilroy Travels som udgangspunkt altid har forsikringer inkluderet. Check at der står “insurance included”, på den voucher du får, som du skal aflevere for at få bilen.

Hvor skal du forresten hen? Hvad vil du se undervejs?

Anonym MikkelK

Hej

Du skal være sikker på at den pris du får er inc forsikring fordi ellers tager de røven på dig. det skete for mig og et par venner da vi lejede en bil i LA. de oplyste først at prisen blev 218 dollars for 2 ugers leje af en bil og de kom og hentede os i deres bil, og da vi kom der ud viste det sig så at de ikke var med forsikring og GPS hvilket så kom til at koste 518 dollar i stedet så det var jo pænt dyrt. ud over det spurtge vi også om vi havde betalt for hele periode og efter de svarrede at det havde vi men da vi aflevede bilen skulle vi betale 100 dollar mere som de ikke havde oplyst os om såå pas på ! burg nogle af de store biludlejnings firmarer. men i det hele taget er jeg ikke den store afhænger af biludlejning efter den episode ! 🙂

Anonym OlafFO

Jeg begynder i New York og flyver så videre. Kunne tænkte mig at se Grand Canyon. Hoover demning. 1-2 dage i Las Vegas, se 1-2 shows. Alcatraz i SF. Universal Studios.

Anonym Lasse

Har lige et andet spørgsmål.

Hvis nu man skal på en lille roadtrip i USA, skal man så også lege gennem f.eks. kilroy hjemmefra?
    Eller kender folk til/har erfaringer med et firma der lejer biler i en måneds tid cross country?
    Er det måske bedre/billigere at købe en bil?

Mvh Lasse

Anonym Henrik Larsen

Brug momondo eller Kelkoo til at scanne nettet…
    Iøvrig har jeg brugt FDM-Travel fordi de umiddelbart har den bedste “kg” pris på billeje i usa..Det er lækkert at stå hos Hertz, og udlejningsdamen opgivende siger..jeg kan jo ikke sælge dig noget ekstra..
    Alt er tilsyneladende incl..
    Det er muligvis billigere hos nogle af de nadre aktører, men så mangler der en passager forsikring, eller der skal betales for meget for GPS..Hvem tør iøvrig at mangle en forsikring i USA?

mvh
    Henrik Larsen

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account