This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym bendix86

Til april tager en ven og jeg en lille tur til Australien, som slutter i juni. Vi er derfor kommet frem til at det godt kan betale sig at købe en bil frem for at leje den. Vi vil gerne have en bil hvor der er mulighed for at sove i. Har I nogle forslag til hvilke modeller man skal kigge efter?

Men til det helt store spørgsmål. Ved I hvordan forsikring fungere i Australien? Man skal vel have en eller anden form for forsikring. Har I evt. nogle links, hvor man kan læse lidt om det, og se nogle ca. priser.

På forhånd tak for hjælpen

Anonym Kathja

Hejsa Bendix86
    Jeg er i Australien nu, og har selv kobt bil her nede, og det har varet en drom og have sit eget! du faar saa meget mere frihed paa den maade. Med hensyn til forsikring saa er det nasten et must, og du kan faa dem rimelig billigt!
    Men hvis det er du er interesseret saa skal jeg til og salge min bil. Det er en Ford Falcon gli, 4,0. Det er en god losning at kobe saadan en bil fremfor en camper. 1) den korer langere paa litteren, 2) den er billig i reservedele, hvis uheldet er ude og 3) saa er det mere end rigeligt naa i er to der rejser:)
    Mig og min ven har varet rigtig glade for den i hvert fald… og har nu kort fra sydney-cairns, cairns-uluru, uluru-adelaide uden problemer:) og tager nu videre om noget tid…
    haaber du kunne bruge det til noget.
    mange hilsner kathja:)

Anonym Anonym

Det var da godt at forsikring ikke skulle blive et problem.

Mht den bil. Er en Ford Falcon stor nok til at man kan overnatte i den? Vi vil jo gerne have en bil vi kan sove i, i fx. hverdagene. Og så bo på hostels/campingpladser i weekenden.

Tak for svaret og fortsat god tur 🙂

Anonym kathja

Hej igen…
    det er slet intet problem og sove i bilen det har vi selv gjort det meste af tiden:) der er ogsaa luftmaddres i bilen…
    naar man sover i bilen hvor det ikke er campingplads… skal man sorge for ikke at gore mere opmerksom paa sig selv end hojst nodvendigt… fordi egentlig maa du kun sove i bilen paa campingpladser eller steder hvor der staar du gerne maa…
    vi har varet meget glade for det, fordi der var plads nok, men ogsaa fordi den er meget mere okonimisk end rugbrod… og mere sikker og kore i inde i outbacken… hvis du har flere sporgsmal er du mere end velkommen til og skrive:)
    hilsen kathja
    kathjarasmusen5@hotmail.com

Anonym kathja

Hej igen…
    det er slet intet problem og sove i bilen det har vi selv gjort det meste af tiden:) der er ogsaa luftmaddres i bilen…
    naar man sover i bilen hvor det ikke er campingplads… skal man sorge for ikke at gore mere opmerksom paa sig selv end hojst nodvendigt… fordi egentlig maa du kun sove i bilen paa campingpladser eller steder hvor der staar du gerne maa…
    vi har varet meget glade for det, fordi der var plads nok, men ogsaa fordi den er meget mere okonimisk end rugbrod… og mere sikker og kore i inde i outbacken… hvis du har flere sporgsmal er du mere end velkommen til og skrive:)
    hilsen kathja
    kathjarasmusen5@hotmail.com

Anonym Anonym

ups kun meningen den skulle have varet der en gang… tihi

Anonym Iben

Hej, jeg er nysgerrig efter at vide hvilken forsikring I har tegnet – selskab og pris… Altså hvis du har lyst til at dele den slags detaljer ;o)

Mvh.
    Iben

Anonym kathja

Ja selvfolgelig…
    det er bare den billige 3rd-person party hos travellers autobarn… men ellers saa hvis i er i new south wales er der ogsaa en god forsikring hos NRMA, som ogsaa er en slags falk her nede, saa hvis du pludselig er ude i outbacken saa kan de komme og hente dig… ved dog ikke prisen paa den…
    men den hos travellers autobarn gav vi to personer 290$ for, og den er saa i 4maaneder…
    haaber det kunne hjalpe lidt:)

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account