This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hey!

Min ven og jeg tager snart til USA. Derovre havde vi tænkt os at købe en bil og vi er begge 20 år. Problemet ligger ikke så meget i at købe bilen men mere forsikringen. Hvordan vil købet af en bilforsikring foregå? Jeg har læst på en sælgerside at det er ulovligt at køre uden en bilforsikring, og at man skal være 21 for at få sig en sådan forsikring. Andre siger at det sagtens kan lade sig gøre. Har snakket med kilroy travels, som siger det ikke er noget problem. Hvad skal jeg tro på her???

Anonym Anonym

Prøv at ringe til ambassaden – de burde vide det:

http://denmark.usembassy.gov/contact-us.html

Anonym cas

Skriv hvis du finder ud af noget – jeg skal selv afsted meget snart – og er “desværre” også kun 20 år.

Anonym Andreas

Hey,

Fed ide – det bliver alletiders tur!

Jeg købte selv en bil da jeg var i USA. Brugte lidt tid på at sætte mig ind i det, da jeg alligevel skulle være der over et ½ år. Havde set en del reklamer for forskellige firmaer på tv, og ringede så til to af dem. Jeg fik virkelig en god behandling hos Progressive så dem vil jeg anbefale. I kan ringe til dem fra Danmark via Skype på alle tidspunkter af døgnet – de er meget hjælpsomme. I kommer nok til at betale lidt mere da i kun har et udenlandske kørekort, men det burde ikke være noget problem.

Jeg købte en Buick Park Avenue, og fik den forsikret for omkring 800 dollar for et halvt år. Det kan gøres billigere, men jeg valgte en dyrere forsikring der havde bedre dækning. Hvis i ringer til dem inden i køber kan i få tilbud på forskellige biler – se evt. deres hjemmeside. Det kan bedst betale sig at vælge en alm personbil, da 4WD er en del dyrere at forsikre.

Jeg købte min bil hos en forhandler, og mens han ordnede nogle papirer ringede jeg igen til Progressive som så faxede en midlertidig forsikrings Police direkte til forhandleren. De kan trække pengene direkte via et kredikort, og det er ekstremt nemt. Jeg kørte derfra efter 1 time, og en uge efter var jeg tilbage for at hente mine nye nummerplader. Meget enkelt.

Det burde ikke være det store problem, men i SKAL have forsikring da i kan komme til at hænge på enorme regninger efter selv en parkeringsskade.

Anonym Rene Frederiksen

Det afhaenger lidt om hvilken stat i koeber bil i. Californien er nok en af de svaereste, men det er absolut ikke umuligt. Jeg vil ogsaa sige, at med Progressive er det nemmest. Mig og to af mine kammerater er herovre lige nu. Vi skal af med vores bil her omkring d. 1. juli i New York, saa hvis i er interesseret saa skriv til:hanneboel_32@hotmail.com

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account