This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej allesammen
    Min kæreste og jeg tager til Australien til januar i et år. Vi har planlagt at købe os en bil dernede. Men se her er vores problem så. Vi har aldrig været dernede og ved ikke hvordan vi skal forholde os til vejene dernede. For vi havde egentlig planlagt at købe os en 4 hjulstrækker eller en lidt større bil også bo bag i bilen. Indtil en bekendt siger at vejene ikke er så dårlige dernede. Så derfor går vi med tankerne om at købe en autocamper og kører rundt i den.
    Den er jo for det første mere praktisk i og med der er seng, køleskab (køkken) og opbevaringsmuligheder deri til bagage. Dette vil jo spare os en del penge, så vi er fri for at købe det dernede.

Er der nogen der har været afsted der kan fortælle om det vil være tåbeligt at købe en autocamper og kører rundt i den. Vi har planlagt vi starter i sydnet og kører mod melbourne også op langs vestkysten hele vejen rundt så vi ender i Sydney igen…

Håber i kan hjælpe os 😀

Anonym Anonym

lytter lige med- evt nogen os ved omkring forsikring osv 🙂

Anonym Anonym
    Anonym Jan

Hej
    Jeg er lidt doven og ar ikke kigget på linket oven for, men en autocamper er et fantastisk transportmiddel når man skal rundt i australien!! og deres veje dernede er ikke så dårlige at man skal have en 4×4. Det vil kun være nødvendigt med en 4×4 hvis i skal ud i outbacken – langt ud i outbacken!! Jeg har en ford falcon, en stationcar. og jeg har aldrig fortrudt mit valg. 4×4 er til outbacken og store pengepunge 😉

Anonym tnj

Hvis I har planlagt at køre gennem ørkenen, kan jeg af erfaring sige at en 4hjulstrækker er klart foretrukket! Vi kørte i en alm. ford falcon, og havde dens motor ikke været så stærk og overlevet store mængder indtagelse af vand, var det aldrig gået så godt som det heldigvis gik, da vi pludselig oplevede regntid.

Anonym Rasmus

Hejsa
    Vi skal køre rundt i australien i 2 mdr. Vi satser på at købe en Toyota Landcruiser fra midtfirserne. Den er super robust og kan næsten ikke slides op 🙂 Samtidig bruger mange australiere denne bil, hvilket hjælper med gensalget. Man kan få dem fra ca. 2.000 aud, men vi satser på at køre til omkring 5.000. Bare sørg for det er en Diesel og med aircon. Skulle i have været afsted, så kunne i købe vores, men vi skal allerede videre i slutningen af november 🙂

Som skrevet af andre skal i gøre op for jer selv om i vil ud i outbacken, for så er en 4wd vejen frem. Holder i jer til vejene så er en autocamper en rigtig god ide.

Læs evt. med på http://www.world-traveller.dk under vores dagbog, der vil vi skrive med vores oplevelser med bil i AU 🙂
    God tur
    Rasmus

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account