This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

Vi er 4 gutter, der godt kunne tænke os at rejse gennem USA(fra New York til Los Angeles) i bil, og derfor havde vi tænkt os at købe en bil i New York, men vi har hørt at man skal have fast bopæl for at købe en bil i USA, er det rigtigt? Hvis ikke, skal bilen inregistreres ligesom i DK? Og er det muligt at få lavet en forsikring i USA, der dækker evt. skader?
    På forhånd tak

Prøv at besøge webstedet http://www.wheels9.com. Der står mange oplysninger, men jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag, så jeg ved ikke, om de er alt for dyre.

Hvis I finder nogle gode steder, vil jeg gerne høre om det, da jeg regner med at tage stort set samme rute næste år.

Kan I fortælle noget om billige flybilletter fra Danmark?

Jeg var sidste år i USA med tre gutter. Vi ville købe en bil, men det var ikke muligt at få den forsikret. Derfor lejede vi en til 40000kr for 4 mdr. Vi fandt senere ud af at vi ikke kunne få den forsikret fordi vi befandt os i Californien. I andre stater var det efter sigende ikke noget problem. Men jeg ville undersøge lovgivningen for den enkelte stat. Jeg tror det muligt i Miami, men jeg er ikke sikker. god tur

Hej Gutter!

Jeg har en bil her i New York, hvor jeg befinder mig nu. Det er ikke umuligt at faa den forsikret ogsaa selvom man ikke er bosiddende.Det koster maaske lidt mere, men det kan lade sig goerre.

Jeg skal hjem til sommer og har derfor ikke laengere brug for min bil. Saa hvis i stadig har interesse i koeb af bil, saa mail mig: buffi888@yahoo.dk. Jeg har selv rejst rundt og kan give jer gode raad og steder der er vaerd at se og ikke.

Haaber i hygger jer

Mig og min lillebror vi skal på en Roadtrip fra Seattle og til LA, Californien.
    Dette gør vi i min lillebrors bil. Han læser i Alaska pt. og vi skal af med bilen i LA ca. 1. juni 2002.

Og jeg så jeres indlæg på backpackers online, så hvis det har intersse så skriv lige.

Fordi det koster en bondegård at leje.
    Vi skulle betale 800$ + 300$ så ca. 1100 usd for 3 uger.

Tilbage i 1998 rejste jeg hen over USA fra SF til NY sammen med 2 venner.
    Måden vi fandt en bil på var at gå rundt på veje i forstæderne til SF for at lede efter biler der var til salg. Man skulle måske ikke tro at det rent faktisk er muligt at finde en bil på den måde,… men det er det!
    Der er RIGTIG mange biler til salg langs disse veje(især i villakvarterer). Priserne er fra omkring 600$ og op.
    Et godt sted at søge er langs sidevejene til El Camino Real, som er en vej der går igennem de fleste forstæder mellem San Jose og San Francisco.
    Selv fandt vi efter tre dage en 7-liters GMC van fra 1973 til 1000$ i Redwood City.
    Forsikring ved jeg ikke noget om for det fik vi squ aldrig lige ordnet(ups!).
    Vi fik bare have en “pink slip” fra ejeren.
    Det er et ejerbevis, som sjovt nok er lyserødt.
    Det største problem bliver nok at komme af med bilen igen. Det lykkedes os dagen før vi skulle hjem at finde to danskere, der ville “købe” vores bil for en six-pack.

De bedste rejseønsker

Anonym Andreas21

jeg står selv og skal til og afsted til USA, (Marts, 2003)

Vi er 2 personer, 4 mdr. Vi skal bruge en Van.
    Det eneste det er lykkes og at finde er en Chrysler van, med forsikring til $4100. Her er alt inkluderet, men det er stadigvæk for dyrt.
    Eftersigende skulle det være forsikringerne som er de dyre.
    Vi har undersøgt at købe en bil og selv forsikre den, men der var forsikringen afsindig dyr. 2 udlæninge, henholdsvis 21 og 22 år, er ikke lige hvad forsikringsselskaberne i USA er mest glade for.

Men det firma vi hentede vores tilbud fra var:
    http://www.adventuresonwheels.com
    Et par af mine venner har tideligere brugt dette firma.
    20.000 DKr, for en camper i 3 mdr.

Andreas

Anonym Anonym

Hallløj -har lige fundet dette “forum” alt for fedt :D….mig og en af mine venner planlægger selv en 3 mdr. tur gennem USA New York – LA(noget i den stil)…. nogen der har en ide om hvad forsikring koster ? – SAMT…..hvordan er det billigst at overnatte i USA når man er på farten (ikke overnatte i bilen)?

Anonym mia

hej alle sammen.
    vi er to piger som skal afsted til usa til marst til 2005, vi mangler en bil så er der nogen af jer som har nogen gode råd, måske et godt firma til hvordan man køber eller lejer en bil, vi skal køre fra san diego og hele vejen rundt i et 6 mdr. håber i vil hjælpe knus

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account