This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rikke og Trine

Hej.
    Vi er to piger på hhv. 19 og 20, der blandt andet gerne vil køre tværs over USA til næste forår. Da vi ikke er gamle nok til at leje en bil, ville vi meget gerne købe en, og vi har også nogle bekendte der gerne vil hjælpe os med dette. Men er der nogen der ved om man også skal være 21 for at gøre dette? Og er der nogle der har erfaringer med forsikring, indregistrering m.m. af biler derovre, vil vi meget gerne høre fra jer.

På forhånd tak!

Trine og Rikke

Anonym Jesper

Hejsa,

Jeg har selv købt bil i USA i foråret 2004. Så vidt jeg husker så skulle man være 21 for at indregistrere den. Forsikring skal i ikke regne med i kan få, kommer lidt an på staten i befinder jer i. I californien var det sådan at man som udlænding kunne have forsikring i 90 dage, derefter skulle der et californisk kørekort til.

Den regel blev jeg dog først obs på ret sent, så jeg gik igang med at tage kørekort derover. Deres teoriprøve er forholdsvis nem, og er simpelthen bare noget man melder sig til – når man føler man er klar! (man kan hente et hæfte hvor ALT står i.. og så skal man være mere end dum for ikke at bestå) 🙂

I kan finde mere information på http://www.dmv.org/ som er Department of Motor Vehicles – eller det amerikanske svar på motorkontor.

Skriv endelig hvis i har flere spørgsmål .. Evt på jespah@gmail.com

Håber i finder ud af det! 🙂
    Hilsen Jesper

Anonym Julian

Hey piger…
    Vi er selv nogle drenge som er i samme problem som jer med alder… det har vi dog klaret ved at kigge i Lonely Planet hvor vi fandt en fyr i Seattle som for et gebyr på 250 $ sørger for at købe bil, indregistrere den og få forsikring til den så den er klar til når man ankommer. Vi benytter os af denne mulighed her til april!
    hvis det var noget der kunne interessere jer så har han en hjemmeside der hedder http://www.autotourusa.com
    Go’ Tur

Anonym Christian

Ham gutten i Seattle har jeg også snakket med, men han regner med det kommer til at koste ca 4000 dollars, det synes jeg nu er lidt pebret! Hvad skal i give?

Anonym Allan

Hej

Jeg har for 10 år siden kørt tværs over USA i et folkevognsrugbrød. Fandt den på et hostel i L.A.
    Du kan læse en mere opdateret artikel på denne webadresse:
    http://www.rskribent.dk/profiles/JHP/articles.html

Anonym Anonym

Hej, er der nogle af Jer, der for nyligt har været i kontakt med ham Don fra autotourusa? Han svarer nemlig ikke på mine mails, så tænkte, at butikken måske er lukket igen!!?? Var I glade for at bruge ham?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account