This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym TrineH

Hej alle!

Jeg står og skal til Australien her i oktober/november for første gang, og jeg har aldrig rejst alene eller backpacket før. Jeg vil gerne blive dernede i 4-6 måneder, og vil være i Sydney mellem jul og nytår. Jeg kom i den forbindelse til at tænke på, om det allerede nu vil være klogt at bestille hostel dernede i det tidsrum, eller om jeg sagtens kan vente?

Er det generelt muligt at kunne få plads når man ankommer spontant, eller skal man helst bestille noget på forhånd?

Mvh
    Trine 🙂

Anonym Hovgaard

Jeg har ikke selv været der mellem jul og nytår.. Men jeg ville personligt selv book på forhånd. Så du helt sikker på at have et sted – og skal ikke stress om der er noget eller ej. Jeg tænker det nok er værst over nytår, hvor mange tager til Sydney (også lokale, min veninde der bor der gør det selv) og ser raketter ved Operahuset.
    Måske der også er penge at spare.. Jeg bookede selv hotel ½ år før jeg skulle holde nytår i NY – og priserne steg 100% nytårsaften :-/

Fighter88

Der skal bestilles i forvejen hvis du vil have et godt hostel i sydney.. YHA sydney central bliver hurtigt booket, og det er det samme med de andre.. Personligt ville jeg selv booke YHA central 3-4 uger før, jeg var der i 2008 og 2 uger før nytår var det svært at få noget ordentligt..

Anonym TrineH

Hej hej

Tak for svar – jeg regnede også med at booke mellem jul og nytår når jeg er helt sikker på min afrejsedato osv.

Hvad med generelt op ad østkysten, kan jeg da bare “gå lige ind” og så er der plads 🙂 ??

Anonym Camilla

Hej Trine,

Det er altid en god idé at booke første nat et nyt sted, så er du sikker på at du har et sted at sove første nat. Men generelt er det ikke svært at finde overnatningsmuligheder.
    Hvis du fx rejser med Greyhound bussen op af østkysten, så vil der ved mange af stoppestederne stå medarbejdere fra hostels ved stoppestedet for at få backpackerne med på deres hostel.
    Nogle gange kan det være billigere at booke på nettet end at tage et tilfældigt hostel ved ankost. Walk In’s kan godt være lidt dyrere end prebooked.
    Men det kommer jo an på hvad man er til 🙂

Anonym Trine

Ok, mange tak for rådet 🙂 min plan er også at prebooke når man ved hvor man skal hen, det er lidt mere betryggende 🙂 !

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account