This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Sorenjensen84

Hjælp? man skal aldrig læse for meget på nettet, så bliver man automatisk angst ;(

Har læst at perioden september til April er sæson for ovennævnte væsner samt andre typer farlige vandmænd, som potentielt kan være livsfarlige.

Lonely Planet fraråder at man overhovedet bader i den periode nord for Brisbane. eller i hvert fald bruger en heldragt. Kan det virkelig passe? og hvor meget skal man egentlig frygte det??

jeg skal rejse på Østkysten (AUS) i september måned. Og har jo ikke lyst til at skulle begrænse mig når det gælder badming og dykning..

hvad er jeres erfaring på området? er det hele bare oplæst som meget andet? eller skal man reelt frygte dette??

på forhånd tak

Anonym Dennis

Hej. Jeg var på Østkysten i sep til nov 2008. Var i vandet hele vejen op fra Byron Bay til Whitsunday Island, men først oppe ved Whitsunday Island dukkede der farlige gopler op. Men jeg synes bestemt lokal befolkningen, livreddere mm er gode til at advare, men man kan jo komme ud for, at man ikke møder nogen.
    Men:
    – pas på med at hoppe i vandet fra både, broer eller lignende, for er du uheldig at hoppe lige ned i een, har du et problem, så gå altid i vandet fra kysten, for på lavt vandt kan man se dem.

I Whitsunday området i oktober, var der mange giftige gopler, og vi kunne se dem “svømme” rundt på lavt vand, så man måtte blive oppe.

Du kan blive nødt til at begrænse dig, i visse tilfælde, men jeg var også ude at dykke andre steder på Great Barrier Reef, uden at møde nogen. Normalt har jeg hørt, at jo varmere vandet er, jo flere vil der være, så er du ude på dybt vand, skal du ikke frygte.
    Man kan faktisk enten låne eller købe, det der hedder “Stinger-Suits” som er en tynd dragt man har på hele kroppen med lange ærmer og ben i. Den bliver anbefalet at tage på – up to you.

Så det er ganske virkeligt – de findes og du vil se dem og de kan dræbe dig hvis ikke du passer på. Blot vær forsigtig og opmærksom, og lad være med at spille superman og tro at de sikkert fjerner sig hvis du hopper i vandet.

God tur i øvrigt, gid det var mig, for der er så fedt i det område !!!

Anonym Sorenjensen84

Hej Dennis

Det var et meget behjælpeligt indlæg.. Jeg vil behandle det med stor respekt, men uden at snyde mig selv for de fantastiske oplevelser der gemmer sig i dybet 🙂

Når nu jeg alligevel har dig i tale, kan jeg så spørge om din holdning til vores tid? vi har 4 uger til at rejse fra Melbourne til Cairns. Vi skal rejse med Greyhound.

Er det tid nok? og hvordan kom du rundt??

på forhånd tak for din hjælp.

Anonym Dennis

Hej igen.

4 uger, hmm ? Nu ved jeg godt at mange ville sige at de kunne bruge 4 uger i Melbourne alene, men hvis I har 4 uger ville jeg med omhu vælge nogle steder som i bare VIL se. Evt vælge 5-6 byer som i bruger 3-4 dage på pr stk.

Jeg brugte også Greyhound på de korte distancer, det er nemt at bestille online på deres site, men faktisk for at spare tid fløj, jeg fra Sydney til Brisbane og Brisbane til Proserpine som er lufthavnen man kan bruge til at besøge Whitsunday Islands, som jeg stærkt vil anbefale.

Hvis jeg var dig ville jeg også flyve mellem nævnte byer, og igen flyve fra Proserpine til Cairns.
    Der er selvfølgelig også masser at se mellem de byer, men jeg udvalgte Sydney, Brisbane og Whitsunday områderne, fløj mellem dem, og brugte Greyhound for at komme til deres nabobyer.

mvh
    Dennis

Anonym juneo

Hej
    Følg alle anbefalinger, der er på stedet, når du kommer til vandområder – Hav, floder eller søer. Du skal ikke være bange for at tage derhen – bare følg “stedets råd”.
    Jeg var afsted Dec-Jan i år. Vores dykkertur ved Green Island ud for Cairns blev aflyst pga Box Jelly´s. Vi havde ingen problemer med at få pengene retur for turen. Ellers svøm mellem flagene, bølgerne er sjove, men kan være voldsomme, hvis man ikke er vant til det. Vi fløj også ml de store byer Billetten koster ca 500kr pr gang – småpenge for 2 -3timers flyvning. Taget i betragtning hvor meget tid du sparer.

Go´tur
    June

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account