This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym heidir

hej alle

jeg skal rejse rundt min søster en måned omkring Florida, fra midt december til midt januar.
    så ville høre om der var nogen der havde nogen erfaringer med budget planlægning. vi har tænkt os at leje en bil og køre selv, og ellers så bo så forholdsvis billigst vi kan. Men vi vil helt klart se så meget så muligt og ikke spare på seværdighederne.
    så nogen der har et forslag til budget, uden flybilletter, men med leje af bil + forsikringer, benzin, mad, og indkvartering?

ville være skønt med et indput.

tak Heidi

Anonym trxne
    Anonym Anonym

Hej

Har været på en ligende tur rundt i Florida for et års tid siden.

I Miami boede vi på Jazz Hostel, super beliggenhed på south beach hvor der er masser af unge mennesker. Her kan i bo fra 15 $ pr nat pr person. http://www.jazzhostels.com/jazzsouthbeach.php
    Alle andre steder vi overnattede (Motels) gav vi 45-50 $ pr nat pr værelse.. Fandt ikke noget billigere..

Det er forholdsvis dyrt at komme ind i tema parkerne i Orlando, ca 500 kr pr mand pr dag, der udover skal der betales ca 100 kr for parkering. Vi var i Universal Studios, SUPER godt og i Epcot, MEGA skod… Men smag og behag..

Ellers var Clearwater et absolut højdepunkt, fantastisk sted!
    Key West er også super, men vanvittig dyrt. Vi endte med at overnatte i bilen, da vi efter 2 timer ikke kunne finde overnatning til under 700 kr pr nat…!!

Men super fed stat, glæd jer!

Anonym Kiaveise

Hej..

jeg har nu været derovre 3 gange så ved lidt om det..:D
    Billejen vil i kunne gøre for omkring 3000kr (afhængig af hvor stor en bil i vil have)
    Når i lejer bil er alle forsikring med i billejen så det skal i ikke tænke på.
    Benzinen bliver ikke noget der sprænger budgettet, men er rart nok at få lagt penge til side, da når man så har sidste stod på rejsen faktisk har penge i overskud som man ikke regnede vi har altid regnet ekstra i denne pulje.
    Mad og indkvartering er jo et vidt begreb da det helt kommer an på hvilken standard i går efter.
    Jeg vil sige vi altid har haft de intentioner om at selv at lave mad når vi kommer derover, men når man har fået en hel dag og bare fået oplevet en masse, så har det for os været svært og hive sig selv op til at stå og kokkere, men er selvfølgelig forskelligt..:D
    Vi har hver gang vi har været derovre haft en post derhedder drikkepenge, her har vi lagt penge til side vi vidst vi skulle på ture hvor man giver guidden drikkepenge, og dette kan faktisk godt løbe op plus at så har man små sedler lagt tilside, så når man kommer derovre skal man ikke stå og blive flov over ikke at give drikkepenge fordi man enten ikke har nogle sedler eller man kun har 20$. Og tro mig det er pinligt ikke at give drikkepenge derovre.
    Derudover skal i nok have en post der hedder entre da der er rigtig mange ting i Florida der har entre og som koster en del.

Men det vi har gjort hver gang er at søge lidt på hvad et hotel/motel koster i højsæsonen også tage udgangspunkt i den pris, så har vi regnet med ca.1000kr til mad i ugen plus/minus selvfølgelig tror i Florida i kommer til at bruge lidt flere på mad da der også er rigtig mange gode og sjove restauranter man gerne vil prøve at spise på.

Men ja budget er altid svært at ligge for andre i forhold til ferie for hvad vi måske synes er billigt for en overnatning er måske dyrt i jeres øjne..:D

hvis i har andre spørgsmål er i velkommen til at spørge så skal jeg forsøge så vidt muligt at svare..

mvh kia

Anonym heidir

super tak for svarene alle sammen, er en mega godt med lidt input 🙂

Anonym FrederikkeBis

Hej,

Er selv lige kommet hjem fra en roadtrip i Florida på 15 dage og du kan godt glæde dig 🙂

Book evt. bilen hjemmefra så er den lige til at hente i lufthavnen. Der følger oftest også en fuld tank med, husk at købe sunpass som de sælger for omkring 25 dollar, dette gjorde vi ikke da vi havde fået at vide at vi ikke skulle købe noget ekstra af biludlejningsfirmaet men til stor fortrydelse. Sunpasset gør at du kan køre på stort set alle veje!

Vi landende i Miami og var der i 4 dage uden bil, der var gratis shuttle bus frem og tilbage til lufthavnen så vi afhentede bilen da vi skulle videre sydpå. Det er ikke nødvendigt med bil i Miami. Det er nemt med bus (2dollar) og man møder en masse spændende mennesker.

Print kuponer ud hjemmefra, så sparer du nogle dollar til diverse seværdigheder, for de koster gerne 300-700kr så på sigt er der mange penge at spare. Lad være med at købe turistpakker i butikkerne, opsøg stederne selv og spar 10-30 dollar pr. gang.

Der bliver lagt 4% tax oveni alt hvad du køber og 15-20% tips hvilket dog er “valgfrit”.

Det var lige hvad jeg kunne komme på..
    Håber du får en fed tur!!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account