This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym jak

Hej alle sammen

Skal i år til Australien, men er meget i tvivl om hvad jeg skal regne med at bruge dernede.

Jeg skal først en måned op ad østkysten og regner med at købe et Greyhound pas til ca 4500 (5000 km), derudover vil jeg gerne til Fraser Island, Whitsundays, skydive, GBR og mindre dagsture

Efterfølgende tager jeg til Darwin og kører ned gennem midten på 3 uger (ca 5500 kr inkl benzin osv) og bruger så 2 uger på sydkysten med min familie. Jeg overvejer også at tage på bridge climbe (hvis der er råd til det)

er 15.000 kr nok pr måned?
    hvad koster Fraser Island og de andre ture?

Anonym Mads

For 5-dages dykkercertifikat, turen til Whitsundays og turen til Fraser Island har vi givet mellem 4000 og 5000 kroner (og det er jo med fuld forplejning, så ingen udgifter til mad, overnatning og brændstof).

Prisen for billeje kan jeg ikke lige huske, men jeg mener, at det er ca. 7000 kr for en måned i Australien og omkring det samme for en måned på New Zealand. Vi har lejet bilerne ved samme bureau, Travellers Auto Barn, som har et stort udbud og samtidig har den store forskel, at bilens drop-off kan være i to forskellige byer (dvs. hvis du starter i Sydney og slutter i Cairns, så skal du ikke betale for at få den fragtet til Sydney igen).

Anonym Mads

Og de 4000-5000 kr er jo naturligvis pr. rejse 🙂

Anonym Jak

4000-5000 kr pr tur er måske lidt meget synes jeg, men kunne godt forstille mig at turene kom derop når man skal have alt inkl. Har ikke nået at tjekke så mange ture ud endnu 🙂

Har selv kigget på Travellers Autobarn, så vidt jeg kan se er det vidst det billigeste

Tak! og god tur!

Anonym Mads

Hej.

Jeg tager selv turen op ad østkysten i en måned og derefter en 18-dages tur fra Darwin og ned gennem landet for derefter at have en måned på New Zealand og to uger i USA sammen med to kammerater. Vi starter i Sydney d. 30/1-2012.

Da vi bestilte rejsen budgetterede vi med 500 kr. pr. dag pr. person. Efterfølgende har vi bestilt billeje i 2 måneder, 3-dages ture til Whitsundays og Fraser Island (som begge iøvrigt er med fuld forplejning), 5-dages dykkercertifikat (også fuld forplejning) og så er der også fuld forplejning på vores 18-dages tur fra Darwin. Det betyder, at vi “kun” skal betale for brændstof i de to måneder vi har bil og mad + logi i ca 30 dage. Herudover kommer der selvfølgelig oplevelser som bungeejump, river rafting, skydive osv. Men alt i alt er vores budget på de oprindelige 500 kr. pr. dag i hvert fald faldet. De fleste rejseselskaber siger dog 500. pr. dag.

Anonym Jak

Faldet?? Wow, så er jeg straks blevet lidt mere rolig! Jeg regnede selv med 500 kr pr dag 🙂 hvad har I givet for turene og hvor meget har I givet for billeje (og evt hvor har I bestilt?)

Anonym Martin AJ

Hey,
    Da jeg selv var afsted sidste år brugte vi ca 10-15.000 DKK om måneden langs den Australske vest kyst. Vi sparede ikke helt vildt, men pengene kan forsvinde hurtigt hvis man ikke passer på! 10-15 K dækkede også vores store (dyre) oplevelser, så som bungee, skydive og Fraser.

Jeg har lavet et overslags budget til backpack rejsende “down under”, som kan findes her: rejse-makker.dk/australien/budget-australien

Håber du kan bruge det, kom gerne med kommentar eller ting du syntes mangler !

Peace out – Martin

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account