This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym nanemilie

Hej alle.
    Vi er to piger, der rejser til Sydamerika her i starten af September og er der til engang i midt December.
    Jeg har dog lidt problemer med at overskue hvor meget vi vil skulle regne med at bruge på det, så det ville være super rart hvis nogle, der har rejst i Sydamerika kan sige lidt om hvad vi kan forvente.
    Vi skal som sagt være afsted i 3 måneder
    Vi starter i Argentinga og skal derefter til Peru og til slut Cuba.
    Dog har vi en ide om måske også at besøge Uruguay fra Argentina, da det er det land vi har mest tid i.
    Vi skal på sprogskole i Argentina, Inkastien og Amazonas i Peru, men disse oplevelser er betalt. Det samme er flybilletter….
    Hvad kan man regne med at skulle bruge. Har pt. 40000 – er det realistisk? Argentina er jo et af de dyrere lande.. Og Cuba er vel heller ikke billigt..
    Håber meget, at nogen har noget at bidrage med. Er glad for al information og alle råd.

På forhånd tak 🙂

Anonym nanemilie

HOV!!!
    Rettelse, har mellem 35000 og 40000. Mangler stadig lidt ting til turen..

Anonym none

Hej 🙂

En veninde og jeg var rundt og rejse i sydamerika (brasilien, argentina, bolivia og peru) i starten af året, og vi brugte omkring 12.000 hver på en måned.
    Vi levede bestemt ikke dårligt (boede dog kun på Hostels – men de er også gode!!!) – vi spiste ude 6 gange om ugen, gik en del i byen og købte hvad vi ønskede, så det kan endda gøres meget billigere 🙂

Selvom Argentina er dyrere, er det stadig billigt ift. hvad vi er vant til herhjemme. Jeg tror bestemt ikke i kommer til at mangle penge 🙂

Anonym Gingerskat

KatjaDH: Jeg er lidt nysgerrig – hvor længe rejste I rundt? Og hvad var jeres rejseplan?

Nanemillie: Med hensyn til Argentina er der en ret vigtig finesse angående økonomi, I lige skal have styr på inden I tager af sted (jeg er selv i landet lige nu). Regeringen i Argentina har forbudt muligheden for at hæve amerikanske dollars/euro i landet på grund af den ret høje inflation, der er her. Når man er i Argentina kan man altså kun hæve deres egen valuta pesos hvor kursen er ca. 1:1 for danske kroner. Dette betyder også, at der er stor efterspørgsel i Argentina efter både USD og euro. Derudover er det lovligt at tage op til 10.000 USD med ind i Argentina ved indrejse.
    Min pointe er derfor: Hvis I har mod på det, så medbring så mange USD som muligt til jeres ophold i Argentina i kontanter. Når I så er i landet, kan I finde såkaldte “gambios” (betyder: at veksle), som vil veksle pengene til pesos for en meget fordelagtig rate (lige nu er USD omkring 8 og euro er omkring 11), dvs. man kommer meget længere for sine penge end hvis man bare hæver pesos herovre selv. Jeg har netop gjort det selv og rejste ind i landet med USD for hvad der svarer til ca. 50.000 DKK, og jeg veksler en gang imellem til en rigtig god rate. Det er selvfølgelig lidt mange penge at rejse med, men man kommer ca. 25% længere for sine penge i Argentina på denne måde. Så det ville jeg gøre, hvis jeg var jer og skulle være i argentina i længere tid 🙂

Anonym nanemilie

Tusind tak! Det er dejligt med så gode svar, og råd 🙂

Anonym nanemilie

Hej Rikke!
    Vi har købt vores tur gennem Kilroy 🙂 Jeg kan ikke helt huske det præcis, men tror vi giver mellem 2 og 3000. Det er jo så inkl. diverse ting.
    Jeg tror det er en god idé at booke turen i god tid, da vi i hvert fald fik at vide at turene på Inka stien ofte blev udsolgt i et godt stykke tid i forvejen. Så ja, tror det bedste ville være for dig at booke det før du tager afsted.

Anonym Rikke

Tak for svaret, jeg tjekker det lige ud 🙂

Anonym Rikke

Hej Nanemilie,
    Jeg er selv igang med at arrangere en længere tur til Sydamerika/Mellemamerika med afrejse sidst i nov.
    I gennem hvilket bureau har du købt din trekkingtur på Inkastien og hvor meget har du givet? Jeg har hørt at det bedre kan svare sig at booke turen hjemmefra.

Anonym nanemilie

Gingerskat:
    Nu nævner du disse Gambios – er de nemme at finde i BA? Eller skal man lede længe efter dem?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account